יום חמישי, 18 ביוני 2009

Ale number 7 וטעימת IPA של קרוואן

איך הזמן עף כשנהנים. רק לפני חודשיים בישלנו בהיסוס מה את הבישול הראשון, עוד לא עבר הטעם בלשון מהמרירות של האינדירה, בקושי עבר ההאנג-אובר מהבלגית המדובשת שלנו והנה אנחנו כבר בבישול השביעי - הלא הוא Ale number 7. אז למעשה היתה זו חגיגה כפולה (או משולשת) - באותה התכנסות שביום רביעי אחר הצהריים (הפעם רותם כיבד בנוכחותו - כיפק לרותם!!) גם בישלנו (את Ale number 7, כבר אמרתי), גם ביקבקנו (את הבישול השני של אינדירה) וגם פתחנו IPA מבית היוצר של מבשלת קרוואן (אבנר ורון - זוכרים?) לטעימה מענגת.

אז נתחיל בבישול - המתכון של Ale number 7 הוא מתכון שאריות. כדי לנקות קצת מלאים, עשיתי רשימה של כל מה שיש לי בנמצא - גרעינים, לתת נוזלי, כשות ושמרים. אח"כ חשבתי מה אפשר ליצור עם המצאי הזה, שלא יהיה דומה מידי למשהו שכבר עשיתי ושיהיה טוב. מה שיצא זה בירה שאני לא יודע למקם אותה בשום קטגוריה מובהקת אבל נראה לי שהיא תגדל להיות אחלה בירה. קצת מעושנת, קצת מכושתת, קצת מתוגברת בסוכר...
בגדול זה בישול שכולל מרכיב גדול יחסית של Carapils (בעיקר במטרה לשפר את הקצף הרעוע שלנו מהבירות הקודמות), לצד לתת מעושן (אני אוהב את המורכבות שהוא תורם לבירה) ומעט לתת קלוי בשביל הצבע והניחוח הקפאי משהו. כמות הכשות היא משהו בין הפיצוץ של ה-אינדירה (IPA) לבין המתינות של המכה הראשונה (הסקוטית). מנת Inverted Sugar Syrup התווספה במטרה להעניק גוף ולהקפיץ קצת אלכוהול.

עדי כרגיל עוזר בהכל - לרבות קירצוף סירים, איסוף החומרים לפי המתכון, שקילת גרעינים וכל ההכנות האחרות. הפעם חברה שהיתה אצלו עזרה בכל אלה. תודה עדי ותודה לחברה של עדי!!
הנה תערובת הגרעינים היפה:
ואחרי שהכל נקי ומוכן - אפשר להתחיל לבשל...בינתיים, כשהמים מתחממים, היה בדיוק הזמן המתאים לפתוח את ה-IPA של אבנר ורון. הצבע והצלילות של הבירה ממש מרשימים. גם הקצף יפייפה ויציב לאורך זמן. לבירה יש ארומה טובה וטעם IPA טיפוסי - הרבה כשות בטעם ובארומה וגוף מלא ומוצלח. הבירה מוצלחת מאוד וטעמה גם לי וגם לרותם. אם היה חסר לי משהו זה מעט יותר מתיקות שתסתור את המרירות הכשותית ואת החמיצות הקלה המורגשת של הבירה, אם כי גם כך הבירה טובה מאוד.
החלק השלישי של אחר הצהריים הפעיל הזה היה הביקבוק של האינדירה השניה שלנו. אחרי יותר משבועיים בתסיסה מתוכם כשבוע של Dry Hopping כבר הגיע הזמן לדלג לבקבוק. עכשיו כשקניתי בקבוקים, גם יש לאן למלא אותה.

בהעברה ל-Priming הוצאנו דגימה למדידת צפיפות (יצאנו עם Gravity 1.021 שהוא גבוה מהמתוכנן אבל צפוי לנוכח טמפרטורת תסיסה גבוהה - 27 מעלות) ולא פחות חשוב - לטעימה:
בסה"כ לפי הפרמטרים המספריים נראה שהאינדירה יצאה דומה מאוד לאחותה הגדולה מלפני 3 בישולים. גם הטעם מרגיש מבטיח ונראה שהביקוש שוב יגבר על ההיצע. הפאדיחה הגדולה שהיתה לנו הפעם (תקלה בסיפון שלא איפשרה הוצאה מלאה של הבישול והשארת פחת גדול במיכל התסיסה) הביאה ליבול דל ומאכזב של 38 בקבוקים. באססה.
כל זה היה אתמול. היום - אחרי שפתחתי את היום עם ראיון עבודה מפרך (ככה מובטלים מבלים את זמנם הפנוי. ידעתם?) הדרמתי לאשקלון למפגש של מועדון מבשלי הבירה של ביר מאסטר. השעה מאוחרת ואני כבר עייף לכתוב כך שזה יחכה למחר. אני רק יכול לומר שהיה מעולה - גם מקצועית, גם חברתית וגם מכל בחינה אחרת. אני מאוד נהנתי ולמדתי המון!!! אבל כאמור - פוסט מיוחד - מחר.

בינתיים לילה טוב!