יום חמישי, 11 ביוני 2009

בירה קרוואן - טעימה ראשונה

קרוואן (או בלעז Caravan), למי שלא מכיר, זו מבשלת הבירה של אבנר ורון מקיבוץ גן שמואל. במהלך השנה-שנתיים האחרונות, צברו אבנר ורון נסיון מכובד ובישלו מגוון יפה של בירות. אני התברכתי בשני בקבוקים שקיבלתי לטעימה - הראשונה Red Ale והשניה - IPA. ה-IPA עדיין צריכה להבשיל ותסוקר בבוא העת. בינתיים ניסיתי את ה-Red Ale.
התויות של אבנר ורון איכותיות ולא יורדות או מתקלקלות במגע עם מים (כמו התויות שאני מדפיס במדפסת הביתית למשל). מה שכן - בגלל שהן לא מודפסות "אד הוק", לא מצויין סוג הבירה על התוית - באסה.
הפעם הצטרף אלי לטעימה אחי הצעיר (הטועם המדופלם). עכשיו, כשהוא נרפא מהגמילה שלו וחזר לטיפה המרה, אפשר להסיט אותו בקלות ולרתום אותו למשימות מעין אלה. תמשיך ככה!!
אז נתחיל במראה - הבירה יפה ומפתה. שכבת הקצף מכובדת ויציבה וההגזה נכונה וטובה. הבירה עכורה ומעט צלילות היתה יכולה להיות יפה לה (אם כי אני האחרון שיגיד מילה רעה על בירה מעורפלת). מה שחסר לי זה קצת יותר אדמוניות שתצדיק את השם Red Ale. יכול להיות שקצת גרעיני CaraRed או דומיהם יכולים לתרום לזה.
ולגבי הטעם - בסה"כ מדובר בבירה קלה ונוחה לשתיה, אם כי לטעמי האישי, הבירה קצת שטוחה בטעמיה וחסרה מרירות (9 IBU היא מרירות נמוכה מידי לטעמי). ניכר בבירה שיש בה מרכיב גדול יחסית של חיטה, שכנראה תורמת לייצוב הקצף אבל פוגעת (לדעתי) בעומק ובמורכבות. הייתי מנסה להוסיף גם כשות (או לפחות לנצל יותר את הכשות באמצעות הוספה מוקדמת שלו) וגם מעט לתת מעושן שיכול לתת טיפה מורכבות לטעם.
אבנר ורון - תודה רבה על ההזדמנות. אני מחכה בקוצר רוח לפתיחת ה-IPA (נראה לי עוד שבוע בערך) ומקווה להמשיך ולנסות גם את הבירות הבאות של מבשלת קרוואן.

אין תגובות: