יום ראשון, 7 ביוני 2009

ביקור בסוד היין

מכיוון שאחד הדברים שיש למובטלים בשפע זה זמן פנוי ומכיוון שבשלב הזה של הלימוד וההיכרות עם מלאכת בישול הבירה אני מנסה למפות לעצמי את החנויות והעסקים הרלוונטים בתחום - אני חוקר ומחפש מקורות חדשים כל הזמן.
לחנות סוד היין יש אתר אינטרנט ולמרות השם המטעה, באתר יש איזור מכובד המוקדש לבישול בירה ביתי. יש ציוד וחומרים ולמעשה אפשר למצוא כאן כל מה שצריך לבישול בירה. האתר יפה ונוח ונראה כמו אתר מסחר אלקטרוני לכל דבר, אבל דבר אחד חסר בו - מחירים. בימים אחרים, הייתי סוגר את האתר וממשיך למקום אחר. אבל הסקרנות (ויהיו מי שיאמרו הטרחנות) גרמה לי לשלוח אימייל לסוד היין בבקשה לקבל קטלוג מתומחר למוצרי הבירה. קיבלתי תשובה מהיר, יפה ומנומסת - "תגיד מה אתה רוצה, ונגיד לך כמה עולה" (אני לא אוהב לעבוד ככה) "לחילופין" כתב לי ראובן "אתה מוזמן להגיע אלינו - לראות, לקבל הסבר, לשאול, לקבל תשובות וכמובן מחירים". זה דווקא משהו שנראה לי יותר מעניין. אז באתי.

טוב - סוד היין נמצא במושב טירת יהודה. לא רחוק אבל גם לא ממש קרוב (לרעננה). הדרך יפה אז הנסיעה לטירת יהודה היא כבר טיול נחמד. לא היה קשה למצוא את החנות והיא בהחלט מקסימה ושווה ביקור (בשבילי זה כמו להכנס לחנות צעצועים) למרות שניכר שמרכז הכובד הוא יין ולא בירה.
אחרי שפגשנו את מושיק ואת ראובן הסתבר ש"בירה - זה מנחם". מנחם הוא המאסטר המקומי לענייני בירה והוא הוכיח שבהחלט הביקור היה שווה (באתי לקנות א' ובסוף בעקבות המלצתו קניתי ב' - יפורט בהמשך). מנחם מבשל בירה בחדר האחורי של החנות - גם למכירה וגם (לא פחות חשוב) לנסות מתכונים, כיוונים ורעיונות חדשים. יצירה במלא מובן המילה. השיחה עם מנחם היתה נעימה ומלמדת מאוד - לקחתי את הטלפון והמייל שלו ואני בטח עוד אטריד אותו בכל מיני שאלות (הוא עדיין לא יודע).
הסיבה הרשמית לביקור בסוד היין היתה רכישת מיכל תסיסה נוסף. שני בקבוקי הזכוכית שלי מלאים בבירה בשלב כזה או אחר של תסיסה ואת שני מיכלי התסיסה הפלסטיים שלי (שהגיעו עם הערכה הראשונית) אני לא ממש אוהב. רציתי בקבוק זכוכית נוסף אבל מנחם הציע פתרון אחר - המשלב את הנוחות של מיכל הפלסטיק (ברז לריקון ונוח לנקיון) עם יתרונות דומים לאלה של הזכוכית (איטום טוב וחומר איכותי שלא מגיב לבירה ושומר על איכותו לאורך זמן). המיכל מעט יותר יקר ממיכל הפלסטיק הרגיל אבל זול יותרמהזכוכית.

להלן סקירת האפשרויות למיכלים להתססת בירה:

מיכל תסיסה פלסטיק בסיסי - מדובר במעין דלי, דומה לדלי סיד של נירלט אבל באיכות קצת יותר טובה (אני מקווה). המחיר זול יחסית ולכן המיכלים האלה בד"כ מוצעים כחלק מערכת הבישול הבסיסית.
בקבוק תסיסה מזכוכית - הוא מיכל שיועד במקור להתססת יין ונעשה בו שימוש גם לבירה. היתרון המשמעותי הוא שמדובר בזכוכית - חומר איכותי שניתן לחטאו בצורה טובה ושאינו מגיב לבירה ואינו מחליף טעמים עם הנוזל. האיטום שלו באמצעות מכסה גומי שמתלבש על הפיה - מעולה. חסרונות: (1) הוצאת הבירה אפשרית רק באמצעות סיפון והיא מעט מסורבלת; (2) קשה לניקוי.
ומיכל התסיסה החדש שלי מבית Cooper's (אוסטרליה). הצורה דומה למיכל התסיסה הראשון, אבל הוא שמנמן ונמוך יותר ובעיקר מרגיש הרבה יותר איכותי (ימים יגידו אם התחושה מחזיקה בירה). הפלסטיק עבה יותר ומותאם במיוחד למטרה הנעלה של התססת בירה. לפני שניסיתי, נראה מבטיח. נראה אם יקיים.
אז עכשיו יש לי מיכל תסיסה נוסף. השבוע נבשל משהו - עדיין לא יודע מה, ננסה ונדווח איך זה עובד.

אין תגובות: