יום שני, 1 ביוני 2009

הרצאה על כוס בירה בגמל

ביום ראשון בערב, הדרמנו כל הדרך לתל אביב כדי לשמוע הרצאה (אבל לא פחות חשוב - לרדת על איזה ליטר בירה על הדרך). הגמל המרקד אירח וסיפק (תמורת סכום "סמלי") את הבירה. פיט סלוסברג הניו-יורקי מקליפורניה נתן את החלק האינטלקטואלי (בארגון של ביר מאסטר).

אז נתחיל כמובן בבירה ששתינו. הגמל הציע באותו ערב 5 בירות מהברז. החיטה של הגמל קצת דלוחה לטעמנו, הסטאוט שלהם גם לא ריגש אותנו כשניסינו בעבר וחוצמזה - אם שותים סטאוט אז זה צריך להיות גיניס (טרם פגשתי סטאוט של מבשלת בוטיק שהגיע לרמה הראויה), היתה בירה נוספת שאני לא זוכר שלא כל כך אהבנו בעבר והיו American Pale Ale ו-IPA.

החלטנו להתחיל עם הבירה שאנחנו חושבים שהיא הטובה ביותר של הגמל - IPA. ה-IPA של הגמל היא בירה נהדרת - יש בה מרירות ברמה משמעותית אבל לא מוגזמת והיא מאוזנת עם מתיקות קלה. הבירה בהירה עם קצף בגוון מעט דבשי (חבל שהוא קצת אווירירי מידי ולא מחזיק הרבה).
המשכנו ב-American Pale Ale. בירה נחמדה ונעימה. קצת חמוצה בטעמה ובהחלט נאמנה לסגנון הPale Ale המאריקאי, שהוא קצת פחות לטעמינו.

ועכשיו להרצאה - פיט סלוסברג הוא מהאבות המייסדים של ה-Craft Beer בארה"ב, עם מבשלת הבוטיק שלו Pete's Wicked Ale. פיט הופיע עם חולצת Tie Dye מרשימה כמו קליפורני טוב משנות ה-70. שאלתי אותו אם אלה המדים שלו כשהוא יוצא להרצאה והוא אמר שהארון שלו מלא ב-Tie Dye.
פיט היה חלוץ בתחום ה-Micro Brewing. לאחר שסיים לימודיו בניו יורק (מקצוע של אנשים נורמליים) ולא התאקלם בשוק העבודה, החליט להגר לקליפורניה וניסה להכין יין. כשגילה שצריך לחכות הרבה זמן כדי לשתות יין שבישלת, עבר למסלול המהיר - בירה. הוא התחיל לבשל בירה ב-1979 וכעבור 7 שנים הקים את המבשלה המסחרית שלו. בתחילת שנות ה-90 כבר זכה במספר פרסים בינלאומיים על בירות שלו.

למרות ציפיותינו, זו לא היתה הרצאה על בירה. ההרצאה היתה על יחסי ציבור. פיט סיפר איך יוצרים באז של בירה בוטיק בסביבה בה הבירות היחידות המוכרות הן בירות של מבשלות מסחריות ואיך יוצרים טרנד שלא נרגע כבר 30 שנה. הוא הביא דוגמאות, תמונות, כתבות ופרסומות ועשה זאת בצורה מהנה וחביבה. עם זאת היתה תחושה שהבירה ובישולה נדחקו בהרצאה למקום שולי. חבל, בעיקר כי כ-80 אחוז מהקהל היו מבשלי בירה ביתית שחיפשו קצת יותר בירה בהרצאה.

אין תגובות: