יום ראשון, 7 ביוני 2009

טעימה השוואתית - אייל סקוטי

אם אתם קבועים כאן אתם כבר יודעים שאת הבישול הראשון עשינו על בסיס ערכה מוכנה של Beer-D (אייל סקוטי) והחל מהבישול השני התחלנו לעבוד על בסיס מתכונים שלנו. מכיוון שאותו בישול ראשון היה מוצלח והיה מועמד מבטיח להיות "הבירה לעם" שלנו, החלטנו ליצור בירה בעלת מאפיינים דומים - אבל שלנו. עם מתכון מקורי שלנו ועם טביעת האצבע שלנו. זה היה בישול מספר 4 ועכשיו הוא מוכן לשתיה (למעשה עדיין לא אבל למי יש סבלנות).

לכן - פתחנו שני בקבוקי אייל סקוטי - בקבוק מאותו בישול ראשון הסטורי (זהו הבקבוק הלפני אחרון, נשמר בקנאות מפני חברים ומשפחה) לצד בקבוק מהבישול השני.
בתמונה מימין - בישול מספר 4, משמאל - בישול 1.

אז התחלנו במראה. חשבנו שהבישול השני יהיה הרבה יותר צלול (הרי השתמשנו ב-Irish Moss) אבל נראה שמבחינת הצלילות אם היה הבדל הוא לכיוון העכירות דווקא (מקווים שעוד שבוע-שבועיים זה ישתפר). מבחינת הצבע - כיוונו לצבע דומה, אבל מכיוון שתערובת הגרעינים בבישול הראשון לא היתה שלנו, בנינו תערובת גרעינים (Caramunich Type I, CaraRedm, Smoked Malt) שתהיה נכונה מבחינתנו - טעם וצבע, בלי להיות כבולים לבישול הראשון.

אז יצא שהצבע של בישול 1 הוא אדמדם ויפה ואילו מבישול 4 הצבע נוטה קצת לכיוון החום ויש לו פחות אפיל. הקצף בשתי הבירות יפה ושומר על יציבות, למרות שנראה שבבישול 1 בועיות ה-CO2 גדולות יותר מאשר בבישול 4, שם הקצף יותר "עדין" במרקמו.
בצד ימין בישול מספר 4, בצד שמאל בישול מספר 1

ולגבי הטעם - ראשית נסייג שהבירה מהבישול הראשון נמצאת כבר חודש וחצי בבקבוק ואילו הבירה מבישול 4 נמצאת בבקבוק רק קצת יותר משבוע. הטעם דומה ובהחלט מרגישים שמדובר בשתי בירות מאותה משפחה. עם זאת, הטעמים בבירה מבישול 4 מורגשים ומודגשים יותר ולעומתה בישול 1 מרגיש מעט שטוח. בירה 4 מרגישה יותר כשותית (למרות שבשתיהן יש אותו סוג כשות ובאותה כמות) ובעלת מעט יותר טעמי לתת (FG בבישול 1 עמד על 1.014 ובבישול 4 - 1.019).
אז לכל המעוניינים - בישול 4 מוכן לשתיה תוך יום-יומיים ו-50% מתוך 56 הבקבוקים בבישול (28 בקבוקים) מוצעים למכירה (כל ההכנסות מיועדות למטרות צדקה: מימון הבישולים הבאים). מדובר בבירה נעימה וקלה יחסית עם מרירות נמוכה, מתיקות עדינה ו-4.2% אלכוהול. מחיר: 10 ש"ח לבקבוק. הזמנות באימייל.

אין תגובות: