יום ראשון, 7 ביוני 2009

מועדון יצרני הבירה של Beer Master

אני אמנם נמצא בארץ רק 3 חודשים מאז שובי מהגולה הדוויה ומבשל ומתסיס עוד פחות זמן מזה, אבל התחושה היא שהגעתי בדיוק ברגעי הצמיחה והלבלוב של קהילה יוצרת שעוד תגיע רחוק. לא ירחק היום ותיירות בירה מכל רחבי העלום (הישן והחדש) תגיע לישראל לסיורי מבשלות ולבילוי על חוף הים עם כוס בירה ציונית צוננת ומרגשת ביד.

אז בכל פעם שאני מגיע לאיזה מפגש או אירוע אני נרגש לראות כמה אנשים עוסקים במלאכת הקודש של בישול הבירה. חלקם עובדים בבית על הכירה במטבח וחלקם שולטים בקוי ייצור ממורקים ומשוכללים, והרבה מאוד - איפשהו בינהם. גם אני.
אז הבוקר קיבלתי משחר הרץ מ-Beer Master מייל נרגש המפרט את תוכנית המפגשים המרשימה של מועדון יצרני הבירה של ביר מאסטר. אז קודם כל מילה אחת של ביקורת, לפני שנכנסים לעניין... לדעתי (הקטנונית משהו, אני יודע) אנשי ביר-מאסטר טעו כשבחרו במונח "יצרני בירה" למועדון שלהם. המונח האנגלי שנעשה בו שימוש רב בהרצאתו של פיט (Wicked Ale) סלוסברג היה דווקא המונח הנפלא Craft Beer - בירת אומן, או בירה מלאכת יד. אז אני מודה שבעברית זה נשמע נורא אבל כוונת המשורר היתה בדיוק שלא מדובר בייצור אלא ביצירה עסקינן. אני הייתי מציע אולי מועדון יוצרי בירה במקום יצרני בירה. מה אתם אומרים ביר מאסטר?

אבל נחזור לעניין - מדובר בסדרה של 15 מפגשים (ימי חמישי אחה"צ, פעם בחודש). כל מפגש עוסק בנושא רלוונטי למבשלי בירה וכל מפגש עולה 50 ש"ח שהוא מחיר הגון ושווה לכל נפש. המפגשים יתקיימו במבשלת קרלסברג באשקלון וביר מאסטר אפילו מציעים הסעה חינם מתל אביב וחזרה (גם חסכוני, גם אפשר לשתות כי לא נוהגים וגם תרומה חשובה למען איכות הסביבה). המפגשים כוללים הרצאה מקצועית, טעימות ודיון ומלווים בכיבוד ושתיה.

הנה התוכנית (להקליק להגדלה):
עכשיו רק נשאר לראות אם ההבטחה תקויים והמפגשים יהיו מעשירים ומקצועיים בחיים כמו שנראה על הצג. אני מבטיח לסקר את המפגשים בהם אטול חלק, לרווחת ציבור יוצרי הבירה (ראיתם - אני כבר משתמש במונח החדש) שלא הצליחו להגיע. בהצלחה לשחר ולצוות ביר מאסטר.

אין תגובות: