יום רביעי, 10 ביוני 2009

Periodic Table of Beer Styles

לפני כמה זמן נתקלתי במשהו שהוא גם מגניב ביותר ולשרוטים שבינינו - גם שימושי. מדובר בפוסטר "טבלה מחזורית" של סגנונות בירה, או באנגלית: Periodic Table of Beer Styles (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טובף נכון?).

מבחינה גרפית, הטבלה בנויה באופן דומה לטבלה המחזורית של היסודות בטבע (זוכרים? אי שם בתיכון...) דבר שבהחלט תורם למגניבותה. אבל החשוב ביותר הוא שבמבט אחד אפשר לסקור את סוגי הבירה השונים, המחולקים לקבוצות שיוך ובמבט שני אפשר לקבל מידע רב וחיוני אודות הבירה.
הפוסטר הופק ע"י חברה בשם Mantis Design ולדעתי הוא חובה לכל מבשל ביתי - כן כן, לתלות שם ליד הציוד ובין מיכלי התסיסה. כל כך חובה שרציתי לקנות, אז זהו - שלא. מסתבר שהמוצר אינו זמין כרגע באתר מנטיס דיזיין. העמקתי קרוא באתר ומסתבר שבעקבות איזה תביעה משפטית של זכויות יוצרים או משהו, החברה עצרה כרגע (למעשה כרגע זה לפני למעלה משנה) את ההדפסה של הפוסטר והם בעצמם לא יודעים אם ומתי תתחדש ההדפסה. לא נותרה ברירה אלא חיפוש של הפוסטר באיכות סבירה באינטרנט - כזו שתאפשר הדפסה ראויה. מצאתי. אמנם לא צבעוני אבל בשבילי הוא בהחלט עושה את העבודה. למעשה, בעת כתיבת שורות אלה, הוא כבר מודבק על קרטון ביצוע בגודל A3 (באדיבות אחי התאום - הלא הוא המדפיס הרשמי) ומוצג לראווה על הקיר מולי.

לגבי כל סגנון בירה, מוצגים טווחי הערכים של הפרמטרים העיקריים, כגון: Original Gravity, Final Gravity, ABV, SRM, IBU - והכל בצורה ברורה ונוחה:
ככה נראה הפלקט כולו בגרסה שמצאתי. מכיוון שאני לא יכול להעלות את הקובץ באיכות המקסימלית שלו (שמאפשרת הדפסה טובה), מי שמעוניין יכול לשלוח לי מייל ואני אשגר את הקובץ בדוא"ל חוזר (פנו מקום ל2.5 מגה).
אני מצאתי את הטבלה שימושית במיוחד כמקור השראה בתהליך המפרך של ההחלטה על הבירה הבאה לבישול - אחת הדילמות הסבוכות והקשות בבישול בירה בבית, ששווה פוסט משל עצמה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הייי שוב,
אני רוצה להגיב על ה - "Belgian Honey Ale" זו עם מגוון התויות החומות. אתמול שתיתי אותה לראשונה. אני כנראה קצת שמרן מטבעי כי אחרי ששתיתי את הבירה מס 1 (תוית אדומה) ואהבתי מאוד ואחרי "אינדירה" שאמנם מרירה יותר אבל גם אותה אהבתי, דוקא זו עם טעם הדבש היתה פחות לטעמי. נראה לי שהארומה של הדבש חזקה מדי. ונתנה לבירה גוון יותר מדי מתוק. לטעמי כדאי לנסות לייצר אותה שוב עם פחות נוכחות של דבש. אבל זה כבר בידיים שלכם.חוץ מזה, כיון שהראשונה היתה מצוינת, אני מחכה ל"העתק" החדש שלה.
ברכות ובהצלחה.
אבא