יום רביעי, 13 בינואר 2010

שתיים של מבשלת נגב - שובו של היוחאי

את יוחאי קודלר הכרנו לפני כמעט שנה, ממש כשהתחלנו לבשל בירה. פגשנו את יוחאי באיזה מפגש אצל גדי דבירי ואחרי שיחה קצרה הוא נאות (בשמחה יש לומר) לארח אותנו ליום בישול במבשלה הקטנה שליד הרפת בקיבוץ אורים. אני, דפי ורותם (ועוד כמה ילדים) קפצנו ביום שבת אביבי לבלות כמה שעות סביב לסיר, לטעום בירות נהדרות ומחיוחדות וללמוד כמה שרק אפשר מהמאסטר. יוחאי שיתף בידע ובנסיון שלו וענה בפירוט על כל שאלה ותהיה שהעלנו. היה כיף גדול.

מאז עברו איזה 8 חודשים שמבהלכם יוחאי עשה את המעשה שכולנו חולמים עליו. הוא הניח בצד את המבשלה הביתית הקטנה והקים מבשלה אמיתית בקרית גת: נגב - מבשלת בוטיק דרומית זה השם על התוית (וכבר כמעט יש גם אתר). במבשלה עדיין לא ביקרנו אבל בהחלט יש תוכנית כזאת למתישהו בשבועות הקרובים. במהלך אותו ביקור בקיבוץ אורים רותם הציע ליוחאי את עזרתו בעיצוב התוית ובמיתוג - ויוחאי הרים את הכפפה והבירה המושקת היום נושאת תויות (מרשימות) פרי ידו של הממתג הדובי הנודע.
בהיותי קרוב לצלחת, קיבלתי לידי שתי בירות לטעימה - האחת Amber Ale והשניה פורטר אלון. שתיהן עם כ-5% אלכוהול. מאז אותה שבת אצל יוחאי לא יצא לי לשתות מהבירה שלו וזו הזדמנות נהדרת לטעום שוב (והפעם ממרומי הנסיון שצברתי מאז). מעניין גם לראות איך משתנה בירה של אותו מבשל כשהיא הופכת מבירה בבישול ביתי לבישול במבשלה של ממש.
אז נתחיל בראשונה - Amber Ale. הבירה בעלת גוון חום-כתו עד כדי זהוב, עכורה ביופיה (בהחלט לא מסוננת) ונושאת בגאווה קצף לבן, סמיך ויציב. היא מוגזת במידה נכונה (ההגזה היא הגזה ב-CO2 ולא הגזה טבעית בתסיסה בבקבוק). לבירה ארומה קלה וטעמי מאלט עדינים עם מרירות מתונה, שנותנים יחד בירה שמספקת עניין אך נותרת מאוזנת וקלה לשתיה.
הבירה השניה היא פורטר אלון. הבירה בצבע שחור כהה אטום, עד כדי כמה ששחור יכול להיות כהה. יש לה קצף יפה ויציב בצבע חום-מוקה וארומה מאלטית דומיננטית. המאפיינים המאלטיים מורגשים מאוד גם בטעם ותחושת הפה של הבירה סמיכה ועשירה עד שיש בה משהו כמעט "חלבי". המרירות מורגשת אבל לא משתלטת והבירה בהחלט נעימה לשתיה. לדעתי טעמי המאלט קצת חזקים מידי וחסרים לי טעמי קלייה לכיוון הקפה יותר. אבל זה אני. בסה"כ בירה איכותית וטובה.
זהו - כיליתי את שתי הבירות (ובסוד אני יכול להגיד שיש לי עוד במקרר). אפשר לומר בוודאות שהאופי ה"בוטיקי" של הבירות (גם במראה וגם בטעם) נשמר והתויות המושקעות רק מחזקות את התחושה.
נהנתי משתיהן ביחד ומכל אחת לחוד ואין לי ספק שפתיחתה של מבשלת נגב תהווה נקודת ציון חשובה בהתפתחות ה-craft beer בישראל. המון הצלחה ליוחאי ומחכים בקוצר רוח לראות את מבשלת נגב בחנויות ובפאבים וכמובן מחכים לבירות הבאות בסדרה (אני מחכה במיוחד לדגום את ה-IPA...)

8 תגובות:

שחר קליין אמר/ה...

איזה יופי של תוויות

רותם פרץ אמר/ה...

כל הכבוד, שיהיה בהצלחה.

אדי אמר/ה...

כל הכבוד והצלחה לעוד מבשלה ביתית שפרצה קדימה (וכמובן למיתוג המדליק).

Unknown אמר/ה...

מישהו יודע איך אני משיגה כמה שישיות??? אני גרה באילת, ופה- אין! קיבלתי המלצות חמות.. מי שיודע איך אני יכולה לשים ידיי על הבירות- תרשמו לי פה.. תודה :)

Dagan אמר/ה...

הגר שלום,

אני לא יודע אם ואיפה באילת ניתן להשיג את בירה נגב, אבל אני חושב שהדרך הכי טובה תהיה לשלוח מייל (info@negevnrewery.co.il) או להתקשר ליוחאי (08-6886070) ואני בטוח שהוא ישמח לעזור. תגידי לו שאני שלחתי אותך (-:

דגן

Dagan אמר/ה...

השתבש לי המייל - הנה נסיון שני:
info@negevbrewery.co.il

Unknown אמר/ה...

תודה דגן. שלחתי.. עכשיו- נחכה..

Unknown אמר/ה...

תודה דגן. שלחתי.. עכשיו- נחכה..