יום שבת, 22 באוגוסט 2009

שני בישולים ושבת פרודוקטיבית

מכיוון שהחגים מתקרבים ומאחר והביקוש עולה על ההיצע, החלטתי לשים גז ולנצל את סוף השבוע להשלמת מלאים. התחלתי בסביבות 11 עם בישול של "סיבוב שני" (נשארו 3 בקבוקים במרתף!!!) ובערך בשלוש בצהריים, אחרי שהסיבוב השני כבר היה מונח בבטחה במיכל התסיסה, התפנתי לבישול של "אינדירה" (יש במרתף עוד 10 אינדירות, אבל יש לזכור שה-time to market של האינדירה הוא כמעט חודשיים)

לקראת החגים התוכנית היא לאפשר קניה של שישיות מיקס (SixMix), תוך שימוש במארז מיוחד שאני אמור לקבל במשלוח ישיר מארה"ב במהלך השבוע הקרוב (מבטיח להציג אותו בהופעת בכורה כאן בבלוג, לכשיגיע). בשביל זה אני צריך לבשל בקצב (כבר עכשיו יש לי הזמנות לאיזה 10 שישיות). יש מצב שאני אבשל עוד בישול במהלך השבוע ואגיע לשיא אישי של 3 בישולים בתסיסה בו זמנית.

הנה, עוד אין בירות אבל הממתג כבר התחיל לעבוד על שיווק...
במהלך השבוע גם קיבלתי טלפון מאלעד שרצה להגיע לקנות כמה בקבוקים. הצעתי לו להגיע בשבת, כשאנחנו מבשלים והוא קיבלת את ההצעה והגיע עם חבר - יונתן. הם הצטרפו איפשהו במהלך הבישול של האינדירה ובילו (ושתו) איתנו עד שסיימנו. היה קצת חם בחצר אבל היה ממש כיף. מקווה שגם אלעד ויונתן יצאו באותה תחושה.
היום חזר העוזר המסור שלי לתפקיד - עדי, מה הייתי עושה בלעדיך?! עדי קיבל את המתכון, הוציא את הגרעינים ושאר המרכיבים, אירגן ושקל וסידר הכל במקום, עבר על המתכון ווידא שהכל שם. אחרי שהכל היה מוכן הוא אירגן לעצמו office בו ישב וניהל את ה-log של הבישול.
טוב, אז אפשר להתחיל. נתחיל מהסיבוב השני - למי שלא זוכר (או רחמנא לצלן - לא מכיר), בירה בסגנון בלגי, לא כבדה מידי, עם מעט דבש ותבלינים. שותים אומרים שהיא מזכירה בטעמה (אך לא בצבעה) לף בלונד.
"סיבוב שני" מכילה דבש (150 גרם) וסוכר אינוורטי (200 גרם) - מרכיבים שמאפיינים בירות בלגיות, תורמים טעמים ומחזקים אלכוהול. בנוסף יש בבירה ציפורן שעכשיו ניסיתי להזיז אותה מתחילת הבישול לרבע שעה האחרונה שלו במטרה לשמור את הארומות האופייניות. נראה איך זה יצא...
מסיבוב שני המשכנו לאינדירה, וזו היתה כמובן הזדמנות נהדרת לפתוח איזה בקבוק אינדירה. תראו איזה יופי, וזה עוד לפני שחוטפים את הארומות המופלאות של האינדירה.
באינדירה עשיתי הפעם מספר שינויים קלים - ראשית הבישול הוארך מ-60 דקות ל-90 דקות, בעיקר על מנת למצות טוב יותר את המרירות מהכשות. בנוסף עשיתי שינויים קלים בטיימינג של הוספת הכשות - 60 גרם ב-90 דקות, 30 גרם ב-15 דקות ו-30 גרם נוספים ב-flame out. בעוד שבוע וחצי יצטרפו 15 גרם נוספים כ-dry hopping.
זהו. שתי בירות באחה"צ פורה במיוחד ומהנה לא פחות. עד שסיימתי את הבישול השני, הראשון כבר התחיל תסיסה יפה עם קצף, בועיות בנשם והכל. בלילה בטח החבר השני יצטרף לחגיגה.
ועכשיו תראו את זה ותדמיינו את ה"בלופ בלופ בלופ". אין כמו ללכת לישון אחרי יום בישולים לצלילי הבלופ בלופ בלופ של בירה שזה עתה בושלה. בלופ. בלופ. בלופ.
שומעים?

10 תגובות:

אדי סער אמר/ה...

מזמן לא הייתי כאן בסימן תגובות. אבל אל דאגה לא נטשתי. דגן ידידי, אני מקנא בך על הקצב. כשאני עוד נח על זרי הדפנה של הבישול האחרון אתה כבר עושה 4 חדשים, מארח, מתארח, ממתג, מתמתג, כותב בלוג ושופע מרץ (ועכשיו הכל בנוסף לעבודה). כל הכבוד על האנרגיות. בירת החיטה (כן, כן, חיטה !) + ציפורן שעשיתי הולכת ומשביחה (באף בישול שלי לא חוויתי תהליך השתבחות כזה עם הזמן, מעניין מה ה"כימיה" מאחורי זה) ואני שוקל להפוך אותה לאחת מבירות הדגל של מבשל brew-tali. מקווה שיצא לי להטעים אותך ממנה לפני שה-batch הנוכחי ייגמר.

Dagan אמר/ה...

אדי יקירי! שנים שלא שמענו ממך.
כמו שבירת החיטה שלך נשמעת, אולי אני אפילו אסטה ממנהגי ואזמין איזה בקבוק שתשים בשבילי בצד, הא? אם לפני שבוע שתיתי Weihenstephaner, אז כמו שאתה רואה - אני שומר על ראש פתוח.

מתי אתה מגיע ל-brew party במבשלת הדובים?

האח אמר/ה...

קדימה אדי,
תודיע שאתה בא, אז יהיו עוד שני בישולים.
ראש השנה בפתח וצריך לייצר.

האח אמר/ה...

ודבר נוסף -
אתמול היו עוד שני אנשים בחצר.
לפחות אחד מהם עבד על קו הייצור
ועוד אחת שספגה את נחת זרוען של היתושות המרושעות.
שום מילה. אין אזכור.
מחכים למקצה תיקונים.

שחר קליין אמר/ה...

אגב ראש השנה
ראיתי שבראש השנה האזרחי יש מתכונים עם תמצית עץ אשוח

אז אצלנו עם רימונים?

Dagan אמר/ה...

אני שמעתי על שימוש במחטי אורן (או אשוח) כתחליף או בתוספת לכשות, למרירות... אגב - זה לא רעיל??? הרימונים בהקשר זה יתנו אפקט טיפה שונה.

בכל מקרה, מקובל שבירה לחגים תהיה מיוחדת ואם אפשר - עם איזה בוסט קטן של אלכוהול.

Dagan אמר/ה...

ולך רותם - מה אתה מתבכיין. הציבור לא יודע שאתה מבריז מרוב הבישולים בתירוצים שונים ומשונים. חושבים שאתה שם כל פעם ואפילו לא צריך לציין את זה.

אדי סער אמר/ה...

דגן ורותם - סגרנו. עושים brew-party מיד עם חזרת כל הנוגעים בדבר מהחו"לים. אני שומר (בחירוף נפש, יש לציין) כמה בקבוקי חיטה/ציפורן (עד אז אולי הם ישביחו עוד יותר).

נועם אמר/ה...

בירה לחגים-מה לגבי זה:
http://www.beertools.com/html/recipe.php?view=9128

השתלת שיער אמר/ה...

זה אדיר !