יום שבת, 15 באוגוסט 2009

מבשלת הדובים מתארחת בצימר של יותם

כבר כתבתי כאן על המפגש המרגש עם יותם, חבר מימי התיכון, לאחר כמעט 20 שנים של ניתוק. אז אחרי שלפני איזה שבועיים יותם ואילה היו אצלנו ברעננה (כבר אז הצלחתי להשקות את יותם היטב בשלל בירות הדובים), ביום שישי זכינו לבלות ארוחת ערב מענגת במיוחד במשכנו שברמת השרון - בית (וחצר... אוף איזו חצר) שאין להם שם הולם יותר מ"הצימר של יותם". ישבנו בחצר, תחת סוכת גפן, ג'אז ומוזיקה ברזילאית מתנגנת ברקע... איזה יופי. כרטיס הכניסה שלנו היה כמובן הקסם האישי הכובש, אבל אולי במידה מסויימת גם העובדה שאנחנו זה מבשלת הדובים המפורסמת ששמה הולך לפניה.
ההוראה היחידה שקיבלתי היתה - תביא כמה בירות של מבשלת הדובים ותתכונן להסביר עליהן. הבאתי כמה בירות ולהסביר - אני תמיד מוכן. בכל מקום שיש אוזן שמוכנה לשמוע, אני מוכן להשמיע.
אז מי היה? בסה"כ פורום מצומצם ואינטימי. כולם מכירים את כולם (חוץ מאיתנו כמובן). יותם המארח, שחר ועדי, גליה, ענבל, שני כלבים, חתול ו... אנחנו - דפי ודגן. למרות שהיינו חדשים התייחסו אלינו מאוד יפה. נראה לי שהתקבלנו (ואולי זו פשוט הבירה).
יותם היה אחראי לבשר המעולה שהוגש - קבבים משובחים, פילה מעודן שהוגש במדליונים ורדרדים ועסיסיים ואנטרקוט מדהים ועשיר שהיה מבחינתי השוס של הערב. שחר היה מופקד על התיבול ועל הגריל ולאור הצלחתו המסחררת בערב הזה, הוא כנראה ימשיך ויעשה זאת גם בפעמים הבאות. ואם בשחר עסקינן - מן הראוי לציין שהוא הזיע על המנגל למרות (או אולי לכבוד) יום הולדתו. מזל טוב שחר!!! ליד הבשר היו גם תפוחי אדמה משובחים בתנור, סלט קיצי ופשטידת ברוקולי. לקינוח היו גם סלט פירות וסופלה שוקולד ותה מצרור צמחים ועשבים שגדלים בגינה של הצימר.

ולבירה... הבאתי איתי חמישה דובים הפעם: התחלנו בסקוטית לכוסיות - הלא היא "המכה הראשונה", המשכנו עם "סיבוב שני" הבלגית המעודנת, משם המשכנו ל-IPA שלנו - "אינדירה", הלאה לאייל הענברית - "הדוב השביעי" ולקינוח - הפורטר "חצות". כולם (חוץ מדפי כמובן) שתו ואם לשפוט לפי התגובות - אפילו נהנו.
אבל מכולם, אני חייב להודות שהיה כיף במיוחד להשקות את שחר - שהגדיל בהתעניינות ובשאלות והתעמק בטעמים ובמאפיינים של הבירות השונות. הכי טוב להשקות מישהו שמתמסר ומתרגש מהבירה. שחר הפגין יכולת מרשימה לזהות טעמים ומרכיבים ואני צופה לו גדולות ונצורות בתחום. יפה מאוד שחר - ותזכיר לי לארגן לך את "יונק הדבש" (תהיה מוכנה לשתיה בעוד איזה שבועיים) - זו בירה שאני חושב שתקלע לטעמך.
אז שוב - מזל טוב שחר ותודה ליותם ולכולם על ערב נפלא.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אי אפשר שלא לקנא במי שמבשל לעצמו את הבירה שלו ועוד כאשר מדובר בבירה כל כך משובחת.
סחתן גם לדפי על תפיסת הרגעים בעין של צלמת מקצועית.
תודה על הפירגון והברכות.
מתחילים עם מכבש הלחצים על בעל הצימר לקיים אירוע נוסף

עדי ושחר

אנונימי אמר/ה...

לא צריך ללחוץ עלי כדי לקיים ארוע נוסף. רק קצת בירה.

בעל הצימר

אנונימי אמר/ה...

מעורר קינאה,
בשר ובירה תענוגות החיים מספר 2 ו 3

מקווה להיות במקום הסודי בפעם הבאה


עומר

אנונימי אמר/ה...

יותם שלח אותי אליך.

האמת שיצאתי בחצי תאוותי כי לא הצלחתי לטעום, אבל הבקבוק נראה נפלא והדובים שיכורים לאללה.

רונית

Dagan אמר/ה...

מי יודע, אולי יום יבוא ולא רק מקורבים ויחידי סגולה יזכו לטעום וללגום בירות דובים טריות.
בינתיים המלאי הולך ופוחת והעבודה במהלך השבוע לא מאפשרת להדביק את הקצב בבישולים חדשים... מקווה שלא נגיע ליובש קשה. שבת הקרובה חייבת להסתיים עם הספק של שני בישולים לפחות. אגב- כמיטב המסורת, יום בישול הוא יום חגיגה והבירה זורמת כמיים... (אם אתם מבינים למה אני מתכוון)