יום רביעי, 25 בנובמבר 2009

קניתי כמה ספרים

אחרי מסע ארוך מאמריקה הרחוקה, קיבלתי סוף סוף את חבילת הספרים שהזמנתי באמזון. הרבה ידיים הספרים האלה עברו עד שנחתו בסוף בספריה ההולכת ונבנית של מבשלת הדובים.
ספר אחד שאני קורא באינטרנט כל פעם שאני מרגיש שחסרה לי איזו פיסת מידע הוא How To Brew של ג'ון פאלמר (14$ באמזון). מבחינתי זהו התנ"ך האולטימטיבי שלמרות שניכר בו שהוא נכתב בעידן אחר (בעיקר התמונות הארכאיות מסגירות את גילו של הספר) הוא שומר על ערכו ושום ספריה של מבשלה ביתית אינה שלמה בלעדיו. למרות שהספר נמצא במלואו באינטרנט - אין כמו נייר.
הספר השני הוא ספר שחוץ מהעובדה ששמעתי עליו דברים טובים - גם מחברים וגם ב-podcasts באינטרנט, קנייתו מוצדקת ולו רק בגלל שמו שבהחלט עושה חשק. זהו Radical Brewing של רנדי מושר (גם הוא 14$ באמזון). הספר כולל מתכונים ושיטות לבישול בירות מיוחדות ומקוריות, דרכים לשימוש בתוספות שונות, הרבה טבלאות וכלי עבודה והרבה רעיונות וכיוונים. זה ספר שעוד יחקר לעומקו ואם יהיו דברים שיצדיקו פרסום - אתם תדעו.
הספר השלישי הוא Designing Great Beers של ריי דניאלס (16$ באמזון). גם זה ספר ששמעתי עליו רבות וטובות והוא גם הראשון שהתחלתי לקרוא. הספר מתווה תהליכים ושיטות עבודה החל בשלב בחירת הבירה לבישול, הגדרת המאפיינים הרצויים שלה וכלה בדרכים ובשיטות להשגתם. אני אמנם בתחילת הספר אבל הוא בהחלט נראה מבטיח.
ולפני שהולכים לישון - יריב, חבר שביקר אצלי היום הפנה אותי לכתבה הזאת במגזין כלכליסט, שמשדרת נימה אופטימית בכל הנוגע למגמות העתידיות בשוק בירות הבוטיק בישראל. יפה לראות שלמרות שההתמקדות בכתבה היא דווקא בשחקנים הגדולים והעשירים, בסוף דווקא הקטנים עם הברק בעיניים מצטלמים הכי טוב. שאפו לאפינג בודהה על תמונת האמצע. קריאה מהנה ולילה טוב. בשבת - חוזרים לעבודה. גם ביקבוק וגם בישול.

3 תגובות:

נועם אמר/ה...

תגידו,
מה זה אומר שכשאני נמצא בעבודה אשתי שולחת לי SMS מהבית למסור לי שהתחילה סוף סוף פעילות בנשם?

האם גם אשתי שרוטה כמונו?

Dagan אמר/ה...

גם אני מקבל דיווחים כאלה. הסטודיו של אשתי נמצא במרתף לייד מיכלי התסיסה והיא אומרת שהבלופ בלופ מנעימים את זמנה ונותנים לה השראה. למעשה הבירה זה תוצר לוואי - הבלופ בלופ זה המטרה העיקרית.

ולגבי אישתך - אני לא מכיר, אבל היא בחרה בך אז אני מניח שיש דברים בגו.

שבת שלום!

אדי אמר/ה...

תתחדשו. אני גם נוהג להעזר במהדורת האינטרנט של Palmer, ספר מעולה ומעשי on-the-job trining אמיתי. כמו כן נעזרתי בראשית הדרך ב-Joy of Home Brewing של הגורו Charlie Papazian ורכשתי גם את Homebrewing for Dummies של Marty Nachel מהסרה הידועה (ספר מיותר לגמרי).
ונועם, באשר לאשתך ולאשתו של דגן, מניסיון: הן נדבקות בחידק, כך או אחרת. עובדה. פגשתם בזוגתי.