יום שבת, 10 באוקטובר 2009

פסטיבל מעברות התשיעי. היום שאחרי

אז היום אני יכול סוף סוף לשבת בנחת ולסכם את היומיים האחרונים. יומיים של פסטיבל נהדר שמצד אחד סחט מאיתנו הרבה אנרגיות ומצד שני נתן לנו הרבה חומר למחשבה (במובן הטוב של המחשבה). מעברות התשיעי היה הפעם הראשונה שנחשפנו לקהל, הפעם הראשונה שנדרשנו להגיע למלאי משמעותי והפעם הראשונה שיכולנו להתרשם איך הבירה שלנו מתקבלת בקרב הקהל הרחב.
הפסטיבל, למי שלא ביקר, השתרע על פני יומיים - חמישי בערב (משעה שש ועד חצות) ושישי אחה"צ (משעה 12 בצהריים ועד 6 בערב). בכל אחד מימי הפסטיבל יש הופעה ויש הגרלת מתנות. בחמישי בערב הוכרזו זוכי תחרות הבירות "best in show". הזוכים הפעם היו מבשלת סלארה עם ה-Salara Stout שלהם. שאפו סלארה!!

כ-70 בירות שונות הוצעו לטעימה - קרוב למחצית מהן היו בירות בוטיק ישראליות והשאר בירות איכות מיובאות (גרמניות, בלגיות, אנגליות, איריות ואחרות). בסה"כ נמזגו במהלך היומיים האלה אלפי טעימות בירה!!

לכל אחד מימי הפסטיבל אופי משלו - האוכלוסיה בחמישי יותר צעירה והאוירה היא "פאבית" יותר. אנשים שותים יותר וחלקם אפילו שותים קצת יותר מידי. בשישי האוירה יותר רגועה, יותר משפחות, יש שמש בשמיים והשתיה מתונה יותר. גם כמות המבקרים ביום שישי היתה נמוכה יותר.

התארגנות
מכיוון שזה היה ה"אאוטינג" הראשון שלנו, אחד הדברים שהיינו צריכים להתארגן עליו היה כל נושא הפרסום והתצוגה. הדפסנו שלט לחזית הדוכן, רול-אפ עם שש התויות ועוד כמה מילים על כל בירה, ברושורים ו...לא פחות חשוב - חולצות.
בהתחלה התלבטנו כמה סוגי בירות להביא אבל די מהר הסתמנה ההחלטה ללכת על כל הקופה. אז הגענו למעברות עם כל הפורטפוליו שלנו - שש בירות בסך הכל.
עומדות, מימין לשמאל: יונק הדבש, סיבוב שני, חצות, המכה הראשונה, אינדירה והדוב השביעי.

ההערכה הראשונית היתה שנמזוג בכל אחד מימי הפסטיבל בין 80 ל-100 בקבוקים (500-600 טעימות בסה"כ ביומיים). מכיוון שאנחנו טיפוסים אופטימיים מטיבענו, הבאנו יותר כדי שלא נאלץ חס וחלילה להשתמש במשפט "מצטערים, נגמר לנו". בפועל, מצאנו את עצמנו בסוף היום הראשון עם 3 סוגים של בירות ש"מצטערים, נגמר לנו" וביום השני עם סוג אחד שנגמר לפני הזמן.

ערב ראשון, חמישי 8/9
הכיף הגדול היה מבחינתנו ההזדמנות לא רק למזוג את הבירה שלנו אלא גם לקבל את ההזדמנות לספר עליה ולהציג אותה בפני הקהל. ה-Brewer Log Book שלנו נפתח ככל שנדרש ושמחנו להיכנס לפרטי המתכונים עם כל מי שרצה להעמיק קצת יותר. היה גם משמח לראות שהרבה מהמבקרים הם מבשלי בירה בעצמם (ואלה שלא, סיכוי טוב שישקלו להתחיל לבשל בקרוב).
בעמידה, על כסאות, על הדשא... איזה יופי של אוירה...

ערב שני, יום שישי 9/9
אחר הצהריים יפה של סוף הקיץ. אמנם הייתי מוריד איזו מעלה או שתיים, אבל אין כמו לשתות בירה קרה ביום קיצי-סתוי כזה והמקום והפסטיבל רק מעצימים את החוויה.

התחלנו את היום בארוחת בוקר עם דני (The Wine Maker) - קרקרים וגבינות. יצויין שאנחנו הגענו אחרי שדני כבר הספיק לפנות איזה 2-3 בקבוקים, וזה עוד לפני שהתמקמנו...
בהתחלה לאט ואח"כ בזרם הולך וגואה - הקהל זורם...
הלהקה מנגנת
שכנים... אביר האלה וברקע - סלארה
בשני ימי הפסטיבל, הבירה שנחטפה, והיא שהיתה הזוכה הגדולה מבחינתנו, היתה... יונק הדבש. האם זו התוית? האם זו הבירה? כל אחד וסיבותיו. הבירה השניה שהצליחה להוציא "וואו" משמח מלא-מעט אנשים היתה אינדירה (שהיא גם הילדה המועדפת עלינו, כולם כבר יודעים).

סיכום
מספירת הקופונים שלאחר הפסטיבל יוצא שמזגנו למעלה מ-620 טעימות בשני הימים ביחד. בהחלט הישג יפה מבחינתנו. וזה עוד בלי שסופרים את כל מה שאנחנו שתינו בעצמנו ומה שהחברים הקרובים והקולגות קיבלו במסגרת עסאות בארטר (מפוקפקות) במהלך היומיים האלה (וזה הרבה!!)
ואי אפשר לסיים בלי מילה טובה לשחר וליפית מביר מאסטר - הארגון וההפקה היו למופת. גם בעיניים של מציג וגם מנקודת מבט של שותה. שאפו!!

להרבה בירות טובות. לחיים הטובים!!

7 תגובות:

שחר קליין אמר/ה...

נראה שנהנתם מאוד : )
אגב
איך שמרתם את הבירה קרה?

Dagan אמר/ה...

כן, נהננו (למרות שאני מודה שהיה קריעה!) חסרת לנו!!
הבאנו מקרר קטן וגם צידניות עם קרח. הקרח הוכיח את עצמו יותר (רק 6 שעות פסטיבל בכל יום) ולפעם הבאה אני מניח שנוותר על המקרר.

אדי אמר/ה...

דובונים יקרים, הייתם גדולים. הדוכן יפהפה, ההתגייסות המשפחתית מרשימה וכרגיל אתם בספיד כזה שמשאיר שובל של אבק (או של אדי בירה) מאחוריכם. תמשיכו.

Dagan אמר/ה...

תודה אדי. אנחנו נמשיך. תמשיך גם אתה.

Unknown אמר/ה...

שלום דגן,

היתי בדוכן שלכם בערב הראשון וגם צהריים של יום שישי, מאוד נהנתימאינדירה ומיוק הדבש. גם אהבתי מאוד את מקוריות השמות של הבירות שלכם.

בברכה, הצליחו

Dagan אמר/ה...

תודה רבה! נשתדל ונעשה מאמץ להמשיך להפתיע, לשפר, לרגש ולחדש גם הלאה.

דגן

לוחות אמר/ה...

שיהיה בהצלחה אוהבת את הפוסט הגיע הזמן שנראה שאנחנו טובים גם בבירה
(-: