יום רביעי, 26 באוגוסט 2009

פסטיבל בירות בדיקסי

שלשום בערב היו אצלנו הנרי ויוליה. הנרי ויוליה חיים כרגע בברזיל (שם הכרנו) ונמצאים כאן בביקור. אז התחלנו את הערב בבית בטעימה של כמה בירות של מבשלת הדובים והמשכנו לארוחת ערב במסעדה שאנחנו מחבבים מאוד - דיקסי. מה נחמד היה לגלות שהגענו בעיצומו של פסטיבל בירה בדיקסי, מה שאיפשר להמשיך את קו הטעימות שהתחיל בבית.

דיקסי הביאו, או אולי נכון יותר לומר בחרו ובררו, מגוון מרשים ומטורף של בירות ממגוון מדינות ובמגוון סוגים. ההיצע המכובד נבחר בצורה שמאפשרת לכל מי שאוהב בירה למצוא את הפינה שלו ולהתנסות בבירות חדשות שלא פגש קודם. אני מחזיק מעצמי מצוי בתחום ופגשתי בתפריט הרבה בירות שלא הכרתי קודם.

יפה במיוחד היה שדיקסי הקצו "סומלייה בירה" שהגיע לכל שולחן, הציג את הבירות, סיפר והסביר עליהן, הציע הצעות ונתן טיפים. דני - סומלייה הבירה שלנו, היה מקצועי וידע לענות על השאלות ולספק כיוונים והמלצות.
את ישראל ייצגה מבשלה אחת בלבד (וחבל שכך, במיוחד לאור מה שאפשר היה להביא ממבחר המבשלות בציון) - הגמל המרקד (dancing camel). דני ציין שבשנה הבאה יש מחשבה לקיים פסטיבת דומה שיתמקד בבירות ישראליות - נחכה ונראה...
אז מה היה שם...

מישראל - 3 בירות של הגמל המרקד: איל קייצית, בהירה ומקורית עם רוזמרין ונענע GORDON BEACH BLONDE, ה-IPA הישנה והמוכרת עם 7.2% אלכוהול וה-MIDNIGHT STOUT. מגרמניה נבחרה בירה אחת בלבד - דאבל בוק 7.9% אלכוהול של מבשלת PAULANER. שתי בירות משתתפות מאוסטריה - לאגר קריסמס חזקה SAMICHLAUS עם 14% אלכוהול והאוסטרית הסקוטית NESSIE. גם את ארצות הברית מייצגות שתי בירות: בירת חיטה מעניינת מאוד IMPERIAL WHITE של מבשלת סמואל אדמס (10.3% אלכוהול) ו-BROWN ALE של מבשלת ברוקלין אייל. מלכת אנגליה שלחה שתי בירות גם היא, שתיהן של מבשלת FULLER'S - לונדון פורטר, ו-EXTRA SPECIAL BITTER.
אבל בסופו של דבר הבלגיות גנבו את ההצגה עם ייצוג מפואר של לא פחות מ-7 בירות שונות!!!! KWAK וטריפל קרמלייט של מבשלת BOSTEELS האיכותית - שתיהן עם 8.4% אלכוהול. שימיי טריפל עם 8%. שתי בירות של מבשלת גורדונ'ס - GORDON'S FINEST PLATINUM עם 12% שלמים של אלכוהול ו-FINEST RED עם 8.4%. MAREDSOUS TRIPEL עם 10% אלכוהול ואחרונה - TIMMERMANS עם אפרסקים ופירות יער.

מתוך המגוון המרשים והמעניין הזה אנחנו לקחנו את החיטה של סם אדמס שהובטח שהיא מיוחדת ו"לא כמו בירות החיטה הרגילות". היא אכן מיוחדת ומעניינת אבל חיטה נשארת חיטה. כדי לפצות על החיטה המשכתי ל-IPA של הגמל. חברי לקחו ESB של פולרס (לא נרשמה התלהבות) ואת חוף גורדון של הגמל. טעמי הנענע והרוזמרין נותנים בירה בהחלט מעניינת ומרעננת.

והאוכל... דיקסי כרגיל שומרים על רמה...

הפסטיבל הוא עד סוף השבוע. מחירי הבירות יפים מאוד, 19-27 ש"ח ל-330 מ"ל מחבית או מבקבוק. יש גם בירות לקנות לקחת הביתה ב-13 עד 20 ש"ח לבקבוק.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אחלה דיווח, רק בחירת הבירות בשולחן עוררה בי תהיות קלות.
מכל הסיפור בחרת בחיטה ובבירה הכי קלילה (איזו מכבסת מילים) של הגמל?
הבראון אייל של הברוקלינאים, התוצרת המפוארת של גורדונ'ס ואפילו השימיי שהיא תמיד הימור בטוח, היו יכולות ללוות את המנות המאד-מפתות של דיקסי באופן הולם יותר.
בפעם הבאה, אחרי שאזכה בלוטו, אקח אותך לסבב תיקונים.

Dagan אמר/ה...

בשם חברי אני לא יכול לדבר, אבל אני מודה שאם אני הייתי צריך לבחור שוב - הבחירה היתה קצת שונה.