יום שבת, 8 באוגוסט 2009

שבת של בשר ארגנטינאי ובירה גולדה בחורשים

לפני איזה שבוע קיבלתי מייל מפתה מניר דגן (הלא הוא מבשלת הבירה "גולדה" בכבודו ובעצמו). בין שאר כישרונותיו, ניר הוא גם שף. במייל ניר הזמין לשבת הראשונה בפרוייקט חדש שלו - חגיגות צהרי שבת של בשר ובירה ב"בר ולחם" שבקיבוץ חורשים. המקום יפה ובלתי פורמאלי ומאוד הולם את הקונספט. אפילו בחום הכבד של צהרי שבת אוגוסטית טיפוסית, צל השמשיות, העצים, הצמחיה והמאווררים הצליחו לייצר אוירה נעימה וכמעט קרירה. את מה שאלה לא עשו - השלימה הבירה. כשיצאנו (לקראת שתיים) כבר בקושי היה מקום לזוז.
למעשה בר ולחם היא רק האכסניה, ניר דגן ואורן רביד הרימו קונספט יפה ומינימליסטי שכולל תנור עישון מכובד, גריל פחמים גדול ולוהט וכמובן - שלל בירות של מבשלת גולדה.

הנתחים בתנור העישון
הבשרים על האש
והמאסטר בפעולה
אהבתי במיוחד את העובדה שניר ואורן יצרו מיקוד יפה ולא התבדרו להרבה כיוונים. מצד הבשרים (שהוכנו בסגנון דרום אמריקאי קלאסי) הוצעו נקניקיות, עוף, בקר ובשר לבן. אנחנו הלכנו על שני סוגי נקניקיות, פילה לבן, סטייק צואר וספר-ריבס. הכל היה רך ועסיסי, עשוי במידה הנכונה ופשוט מעולה. על השולחן חיכתה גם צלחת סלט כרוב עם קימל וצלוחית יפה של צ'ימיצ'ורי שהשלים את הבשר נהדר. תפוח אדמה בתנור או צ'יפס מספקים את הפחמימות למי שחש צורך בכך.
הבשר מוגש כשהוא חתוך לנתחים קטנים וידידותיים, והאכילה - בידיים. אין צלחות ואין סכו"ם. אפשר להשתמש בכפפות ניילון חד פעמיות או פשוט להתפלש בבשר. יש כיור וסבון לרחוץ ידיים אחרי האוכל, אז בין סיבה לדאגה.
פילה לבן... רך ומשובח
ספר-ריבס.... בטעם מעושן עדין... יאממי
והבירה... של גולדה. הפעם ניר הביא איתו מבחר מצומצם יחסית של שלוש בירות: בירה מעושנת - Royal Oak, בירת סטאוט כהה - Imperial Stout ואייל חומה - Brown Ale. שותפי לחגיגה בחרו במעושנת ואני התענגתי על ה-Brown Ale שהיתה משובחת - יפה, ארומטית וטעימה. פשוט עונג צרוף.
מה שהיה חסר (ניר - הרי לא חשבת שתצא בלי הערות, נכון?) זה... נכון, תויות לבקבוקים! איך? איך קרה כדבר הזה? אני חושב שעד השבת הבאה הנושא הזה חייב להפתר. בכלל אני חושב שבתוך כל הבשר הזה, בירת גולדה לא מספיק הודגשה והיה צריך לדחוף אותה בצורה קצת יותר אגרסיבית.
אז לכל מי שלא הספיק הפעם - אפשר להירגע. ניר הבטיח שהשבת הזאת היא ראשונה בסדרה ויש כוונה להמשיך לחגוג בשבועות הקרובים. לפחות מנקודת המבט שלי - ההצלחה של השבת הזאת היתה מסחררת. שאפו ניר ואורן. שיחקתם אותה. לפעם הבאה אנחנו רוצים תויות לבקבוקים ואם אפשר - יותר סוגי בירה!

6 תגובות:

אדי סער אמר/ה...

יופי ! ולנו נותר אלא רק לקנא, לקנח את הריר ולתהות (כמו הילד הדחוי של הכיתה) למה גם אנו לא קיבלנו מייל כזה. לבריאות

Dagan אמר/ה...

תראה את חצי הכוס המלאה - עכשיו אתה יודע ובשבת הבאה גם אתה יכול!
אני שוכב על הגדר בשבילך - הולך, מחרף נפש, טועם, בודק - הכל כדי שאוכל לכתוב כאן אם שווה או לא, כדי שאתה וחבירך תוכלו לקבל החלטות מושכלות.

ניר דגן אמר/ה...

דגן - תודה על הפירגון, שמח שנהניתם - ההערות נלקחות בחשבון, נשמח לראותכם שנית.
אדי ידידי - אין לי מושג איך לא נכללת ברשימת התפוצה - בכל אופן תודות לבלוג המפורסם הזה אתה מעודכן - מעכשיו כל שבת...

אדי סער אמר/ה...

דגן וניר תודה התעדכנתי. יש הוראות מסע ושעות קבלה?

Dagan אמר/ה...

מאה אחוז ניר - תתכונן לביקורת פתע (אולי אני אשלח מישהו מהסמויים שלי)

לוח מודעות אמר/ה...

בלוג איכותי ( תאווה לעניים ) אוהבת (-: