יום רביעי, 1 ביולי 2009

נקניקיות ובירה מבית O'Hanlons

בירה אני אוהב ובירה זוכת פרסים ומיוחדת שאני עוד לא מכיר - אני אוהב כפליים. כשזה מגיע לצד ארוחת בשרים ונקניקיות ועוד עם חברה טובה... אז זה כבר משהו שאי אפשר לעמוד בפניו. לפני כמה ימים קיבלתי מייל המספר על מפגשי "בירה ונקניקיות" בבר/מסעדה "הטרקלין".

המייל בישר על משתה נקניקיות ובירה בו יוגשו מבחר נקניקים ונקניקיות מלאכת ידו של השקרוטייר (או בעברית נקניקאי) אלן טלמור לצד 4 בירות שונות ממבשלת הבוטיק O'Hanlons. מבשלת O'Hanlons היא מבשלת בוטיק אנגליה שהוקמה לפני כ-18 שנים בצמוד למסעדה בלונדון ובהמשך היגרה לאתר כפרי יותר באיזור Devon שבדרום מערב האי הבריטי. המבשלה מייצרת 7 סוגי בירה, כולן מיוצרות בכמויות קטנות יחסית וכולן מוגזות באמצעות תסיסה משנית בתוך בקבוק כיאה ל-craft beer. החל בבירת ה-barley wine שהיא בירת הדגל של המבשלה, שני סוגי stout - אחד יבש והשני מתקתק, בירת חיטה, שני סוגי bitter ו-golden ale. הבירות של O'Hanlons זכו בשלל פרסים ונחשבות איכותיות ומיוחדות. חברת י.ד. עסקים מיבאת 5 מתוך ה-7 לישראל. 4 מהן טעמנו בערב הזה.

אז הגענו לאירוע בטרקלין - אשתי (מהנדסת מזון ראשית במבשלת הדובים), אחי (הממתג) ועוד זוג חברים - אמיר וסימה וכמובן עבדכם הנאמן. המקום (ביקור ראשון שלי) נחמד ונעים. לא גדול מידי ומשדר אוירת בר נעימה. השירות היה נהדר (ותודה ללי המלצרית החביבה שלנו על כך) והאוכל מוצלח מאוד. הטעימות של הבירה לוו בהסברים של יוני (י.ד. עסקים) שסיפר על הבירה הספציפית ששתינו, על המבשלה ועל ייצור בירה בכלל. הוא נתן הסבר יפה ולעניין. התחלנו עם מתאבנים - מבחר ברוסקטות מפוארות וטעימות שלוו בבירת yellow hammer - בירת golden ale יפה עם ארומה מדהימה. אחרי ארומה כזאת, הטעם היה מעט מאכזב ולא מספיק מעניין. ההבטחה שבארומה לא קויימה בטעם וחבל (זה לא מנע ממני למלא את הכוס שוב לפני המעבר לבירה הבאה כמובן).

המשכנו עם אנטיפסטי מגוון ויפה, ומיד אחריו פלטת בשרים ונקניקים משובחים שהגיעו עם רוטב חזרת נהדר וחרדל. בשלב הזה התחילה תחושה שהאוכל זורם מהר מידי... כבר התחלנו להתמלא ובקושי התחלנו (זה הסתדר בהמשך והתגברנו על הכל בגבורה).
המנה הזו לוותה בבירת חיטה העונה לשם Gold Blade. הקוראים הותיקים שלי כבר יודעים שאני לא מחסידי בירת חיטה. אני חושב שהחיטה מוסיפה איזו חמיצות ו"משטיחה" את הטעם, אבל כשיש משימה צריך לבצע. בשביל בירת חיטה היא היתה דווקא בכלל לא רעה. הארומה היתה קצת חלשה אבל הטעמים נעימים. הקצף היה מרשים (וזה נכון לכל הבירות שטעמנו) בשלב זה הוגשו שתי מנות נוספות - מח עגל מטוגן בציפוי טמפורה פריך, ונקנקיות מרגז קטנות על שיפוד, חמודות וחריפות. כל מנה לקחה לכיוון שונה לגמרי וכל אחת היתה טובה בתורה. בשלב זה הוגשה הבירה הבאה: Royal Oak - בירת ביטר מסורתית (traditional bitter) - סגנון אהוב עלי מאוד. הבירה מעניינת ומיוחדת ואני כבר אגלה לכם שהיא המנצחת מבחינתי במשתה הזה.

הבירה נמזגת...
ואמיר שותה...כבר מתקרבים לסוף וכבר מבושמים קלות ממה שלחצנו עד כה - מגיעה המנה הבאה - שני סוגי נקניקיות עגל - אחת בסגנון צרפתי והשניה נקניקיות מתובלות שבושלו בבירה. הנקניקיות מגיעות על מצע כרוב כבוש שבושל בבירה גם הוא (בקיצור - גם מי שלא שותה יכול להשתכר פה בכיף). הבירה שהגיעה עם המנה הזו היא ה-Port Stout, בירת סטאוט מתקתקה (אני הייתי מסווג אותה יותר כפורטר מאשר כסטאוט, אבל מי שואל אותי). הבירה מועשרת ביין פורט (ומכאן שמה) והיא היתה נחמדה אבל איך לומר... לא בדיוק כוס התה (בירה) שלי. אז מה היה לנו - התחלנו בבירת אייל זהובה, המשכנו בבירת חיטה, משם לביטר וקינחנו בסטאוט. יופי של הספק לערב קטן באמצע השבוע.
האוכל והבירה זרמו בנדיבות רבה, כמו שהבטיח בתחילת הערב יוסי בן אודיס (בעל הבית) - "אתם תדאגו לרוקן את הכוסות ואנחנו נדאג למלא אותן". הובטח וקויים! שאפו יוסי.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כייף לראות ולקרוא, תודה, ושמח שנהנת.
יוסי בן אודיס, הטרקלין, ביסטרו בשר ויין
03-5660013

Dagan אמר/ה...

תודה יוסי. לכבוד הוא לי לארח אותך בבלוגי הצנוע. מתי עושים אצלך ערב דומה עם מגוון בירות בוטיק ישראליות?

אנונימי אמר/ה...

לא בגלל אהבתי לבירה [ואני לא שונאת], אני מובילה את עצמי בכל ביקורי לארץ למקום החמוד הזה, אלא בזכות התפריט שאף פעם לא איכזב ולו במעט,השרות האדיב והאווירה הנוחה.
בהצלחה!!
רות פיק-פיצוטו

Dagan אמר/ה...

רותי - נחמד לקבל אותות חיים ממעבר לים. למיטב זכרוני גם בפורטו אלגרה אפשר למצוא כמה מקומות עם תפריט משובח, אוירה טובה ושירות מעולה. אני כבר מתגעגע!