יום שני, 13 ביולי 2009

בישול מספר 9 - פעם שלישית מכה ראשונה

"המכה הראשונה" שלנו - זו שעליה איבדנו את בתולינו, זו שכבר נכתב ודובר בה רבות, הוכחה כאחת הבירות של מבשלת הדובים שככל הנראה תאריך ימים. זו בירה סקוטית קלה יחסית, מרירותה מעודנת, מתיקותה קלילה והיא יפה מאוד ועושה נעים. אז נכון, מבישול לבישול יש תיקונים ושינויים קלים אבל השורה התחתונה היא שכבר פעם שלישית שאנחנו מבשלים את אותה בירה והבקבוקים נחטפים.
אז מאחר וכאמור המלאי הולך ופוחת, החלטנו שצריך לחדש ולמלא את המרתפים. הפעם הזמנו להצטרף ל-Brewing Party שלנו שני אורחים - רותם הזמין את בן ואני הצעתי לנועם להצטרף. ברגע האחרון נועם הודיע שחובות משפחתיות קוראות אותו אל הדגל והוא נאלץ לוותר (לא נורא נועם, הכרטיסים שלך שמורים במשרד ותוכל להשתמש בהם בהזדמנות אחרת). אירחנו רק את בן, שבא לראות איך עושים בירה ולטעום ממה שיש במלאי. מקווה שחברתנו נעמה לו.
מבחינת שינויים מבישול קודם - הכיוון היה לנסות לשנות את הצבע, יותר לכיוון האדמדם. בנוסף רצינו לנסות ולשפר את הקצף כך שראש הקצף יהיה יפה ויציב. בטעם ובארומה לא רצינו לגעת.

כדי להאדים את הבירה מעט יותר הגדלנו את גרעיני ה-CaraRed מ-150 גרם ל-200 גרם. כדי לבנות קצף יציב יותר התווספו 150 גרם גרעיני CaraPils. במקביל הורדנו את מרכיב ה-CaraMunich Type I כדי לפצות במעט על התוספות כך שבסופו של דבר עלה סך הגרעינים ב-150 גרם, מ-650 גרם ל-800 גרם. הנה המתכון המעודכן.
מי שלא בילה בחייו בבישול בירה עשוי לחשוב שמדובר בעבודה. מי שמכיר אותנו יודע יותר טוב. עבודה? אנחנו? לא יעלה על הדעת! למעשה זו מסיבה - Brewing Party היא ההגדרה הנכונה לאירוע. אחרי שמכינים הכל, שמים את המים בסיר ומדליקים את הגז, אפשר כבר לפתוח את הבקבוק הראשון.
פתחנו "מכה ראשונה" מבישול קודם, פתחנו "אינדירה" ו"סיבוב שני" ובסוף עוד "מכה ראשונה" - שיהיה. צריך אמנם לשמור עין אחת על השעון כל הזמן אבל הבירה זורמת ואין כמו בישול טוב לבילוי משותף של שתיית בירה ושיחות על כשות, לתת ו-Gravity.

מוסיפים את רכז הלתת הנוזלי (LME). מסתבר שזה מסיים פחות או יותר את מלאי הלתת הנוזלי שלנו וצריך בזריזות לקנות עוד כדי שאפשר יהיה להמשיך לבשל בקצב שלנו. הרי אם וכאשר אני אתחיל לעבוד (ונראה שזה הולך וסוגר עלי), החיים יהיו קשים הרבה יותר.
מערבבים היטב...
ומביאים לרתיחה...וכמו שאמר המתרגל שלי באוניברסיטה כשנמאס לו להסביר איך פותרים תרגיל מסוים: "ומכאן - זה אלגברה", משמע - זה כבר משחק ילדים.

אז זהו זה להפעם. הבישול הבא יהיה ככל הנראה "יונק הדבש" עם שינויים קלים (כרגע יש רק 4 בקבוקים במלאי שנשמרים בקנאות!!). מקווה שיקרה בקרוב.

4 תגובות:

שחר קליין אמר/ה...

יש אפילו חנות כזאת
http://thebrewingparty.com/

דגן
אתה טוחן גרעינים בבית
או קונה טחון?

Dagan אמר/ה...

כן - כנראה שלא המצאתי כלום (-: שים לב שהאתר הזה מנומנם מאוד ונראה שלא היתה בו פעילות מזה למעלה משנה...

לשאלתך - אני קונה טחון. מכיוון שכרגע הזמן בין רכישה לשימוש הוא יחסית קצר - אני יכול להרשות לעצמי להתעצל ולהמנע מהוצאה על מטחנה ומטחינה בבית. אם הגרעינים מבלים בבית זמן רב - לא כדאי לטחון מראש, אלא לטחון לפני השימוש, אד-הוק.

Ben אמר/ה...

אחלה בירה, כיף של מסיבה. לדעתי הבנות לא שתו מספיק!

מצפה בלשון חרבה לפעם הבאה,

בן

Dagan אמר/ה...

או - סימני חיים. אני מבין שסוף סוף עבר לך ההאנג-אובר...
להתראות בפעם הבאה.