יום חמישי, 28 במאי 2009

טעימה ראשונה של הבלגית

אז קודם כל, צריך לציין שהבירה עדיין לא מוכנה לשתיה. רק אנחנו יכולים בשלב זה. ממועד הביקבוק נדרשת המתנה סבלנית (וכאן בדיוק הבעיה) של שבועיים. במהלך השבועיים האלה השמרים מבצעים תסיסה שניה של הבירה ויוצרים את ההגזה. בנוסף, העמידה בבקבוק "מעגלת" את הבירה ומעדנת את הטעמים. פתחנו בקבוק כי לא יכולנו לעמוד בפיתוי עוד ומתוך הבנה שאנחנו שותים בירה לא מוכנה. בכל זאת - בהחלט אפשר כבר להתרשם.

והרושם... מעולה! קודם כל - בירה שלישית והיא שונה לחלוטין משתי הבירות הראשונות שהכנו. נתחיל במראה - הבירה עכורה (רשמנו לנו להוסיף 1/2 כפית Irish Moss רבע שעה לפני סיום הבישול) אבל היא יפה וחושנית. הגוון כהה יחסית לבלגיות ויש בו רמז לדבש. הקצף יציב ויפה, בעל גוון צהבהב דבשי בהיר. הארומה מופלאה - מורכבת ומעניינת. כבר בשלב זה מרגישים שהבירה כהילה מאוד (8.3%) ושיש בה ייחוד.

לחיים רותם!
הטעימה - הדבש והתבלינים בהחלט מורגשים אבל לא משתלטים על הטעם. אני חושב שעוד שבוע בבקבוק ישפר את הבירה ויחבר טוב יותר בין הטעמים השונים. רשמתי לי ביומן טעימה שניה ב-4 ליוני.

הבירה היא מורכבת ובהחלט לא בירה קלה, אבל היא מעניינת וטובה לשתיה עם אוכל (פחות מתאימה ליד גרעינים מול משחק כדורגל לדעתי). המתיקות המתונה שבה, עם טעמי הציפורן מאוזנת היטב עם מרירות כשותית קלה ורמז לפלפל שחור.

כמו שכבר נכתב הבירה מושקת עם שלוש תויות שונות (כולן עם אותו גוון ורקע) ותחת שני שמות שונים (הבירה אותה בירה). איזה כיף להשתולל.
בקיצור - בירה מעניינת ומרגשת, מלאת טעמים ועשירה בארומה - טובה לכל מי שאוהב ריגושים: החל בכוסיות צעירות ועד גברים מסוקסים. אנחנו אוהבים אותה!!

3 תגובות:

מישה אמר/ה...

נפלא

Dagan אמר/ה...

ועכשיו - אחרי שכבר שתינו כמה יונקי דבש, ואחרי שעברה לנו ההתלהבות הראשונית הילדותית משהו צריך להודות - הבירה היא "בוסר". בירה של מתחילים. הטעמים לא מעודנים והבירה לא מאוזנת. טעם הדבש משתלט והמתיקות מעט מוגזמת.

יש עוד קצת (או הרבה) עבודה כדי להגיע לגרסא מעודנת ומאוזנת אבל מה שכן - יש פה כיוון מעניין ובירה מורכבת ועשירה. אני עדיין נהנה לרדת על בקבוק יונק הדבש (בזהירות) וכבר מארגן בראש את התיקונים הנדרשים.

דגן

זיו אמר/ה...

היי
כיף לקרוא את הפוסטים שלכם
ואת התהליכים שאתם עוברים
נותנים חוות דעת מעניינת ותורמת

כיף לקרוא את ההתלהבות שלכם מבישול בירה, רואים שאתם נהנים :)

מקווה שהחיידק ידבק בעוד הרבה אנשים בעתיד
ואם לא, שיבקרו באחת "ממעבדות" הבירה הביתיות וזה כבר יעשה את שלו
תצליחו ותמשיכו לעשות בירות טובות
זיו