יום שני, 27 בספטמבר 2010

יש ערמה של חבר'ה על הדשא... ובירה

את שחר (בירה בנימינה) קליין אני מכיר כבר יותר משנה. למעשה מראשית דברי ימי הבירה שלי. אני זוכר שממש בימים אלה לפני שנה הרמתי גבה כשהוזמנתי לערב שירה בציבור על הדשא בבנימינה לרגל יום ההולדת המשותף של הקליינים. אני עושה כל מיני דברים מוזרים אבל שירה בציבור אינה אחת מהם (עברו כמה עשרות שנים מאז שרתי סביב המדורה בטיולי התנועה של השמו"ץ). זה תמיד נראה לי הרגל טיפה מוזר לשבת ולשיר יחד מול מסך שקופיות.

מאז ההזמנה ההיא עברה שנה והפעם, בפתיחותי כי רבה למוזריות של אנשים אחרים, קיבלתי בשמחה את ההזמנה וגם הבטחתי לבוא. מה שעזר גם הוא העובדה ששחר כבר חודשיים-שלושה עובד קשה לבנות מלאים מפוארים של בירה לרגל האירוע וזו גם הזדמנות טובה לחנוך את הקגרטור שהוא בנה.
מסתבר שהאירוע הזה הוא מסורת בבית משפחת קליין. שחר ושני נולדו באותו יום ממש (אולי לא ממש באותה שנה) מה שמאפשר להם לחגוג יומהולדת יחד. כמו שהבנתם, הדרך שבה הם בחרו לחגוג היא להזמין חברים אליהם לחצר - לאכול, לשתות ולשיר בציבור. רוב האורחים כבר ותיקים ומכירים את הנוהל. דפי ואני חדשים.

על הדשא נפרסו מחצלות, פוזרו כריות והוצבו שולחנות קטנים שיכולים להכין הרבה בקבוקים מלאים/מלאים למחצה/ריקים. בחזית עמדת הגיטריסט המלווה ומסך ענק עליו הוקרנו מילות השירים (רובם מלווים איורים שהזכירו לי את ימי הפלמ"ח העליזים שלי)
מאחורי הבית הוצב שולחן עליו פרקו האורחים מיני מטעמים שהביאו איתם, שליוו את השירה ואת הבירה. שלל גבינות, מאפים, ירקות, מטבלים... רק דברים טובים. והרבה.
זו גם היתה בשבילנו הזדמנות למפגש ביראים. כולל את שחר - היינו שם 8 חובבי ציון. כמעט כולם הביאו גם בירה שלהם, כך שבנוסף לשלל הבירות של שחר - היה הרבה מה לשתות. שתי בירות בינימינאיות נמזגו ישירות מהחבית - בלונד אייל ופורטר.
בנוסף היו שם בירות בניימינה נוספות רבות וגם בירות של Sparrow, של מרטין (Chamy), של פרננדו הקדוש ושל בירה קרוואן. די מהר הפסקתי לספור אבל אני חושב ששתיתי לפחות 10 בירות שונות במהלך הערב. היו מי שחמדו להם לצון ומידי פעם ניסו עלי כל מיני בירות חיטה לראות איך אני מגיב אבל בסך הכל היה שם חומר טוב!
הסיידר שדרור הביא (כ-3% אלכוהול) ומזג לנשים בלבד - נרשם כהצלחה מסחררת. דפי שבד"כ לא מוקירה משקאות אלכוהולים שתתה את מלוא המנה שהוגשה לה ונהנתה מאוד. קבל נקודה דרור.

מרטין הביא איתו את ה-IPA שבלי תכנון מוקדם הפכה ל-Ice Beer (אחרי שמקרר התסיסה התקלקל והקפיא חלק מהבירה) וסגרה על למעלה מ-9% אלכוהול. החשש שהשמרים (S-04) לא יצליחו להגיז את הבירה נתבדה והבירה יצאה מוגזת היטב ועם ראש קצף כשותי מרשים. התוצאה היא בירה טעימה וארומתית. האלכוהול הגבוה מורגש במידת מה (לא בצורה מוגזמת) וארומות הכשות המאפיינות IPA היה תענוג צרוף.
ככל שהערב התקדם וככל שהדם בעורקי הוחלף בבירה, מצאתי את עצמי יותר ויותר פעיל בשירה בציבור. כנראה שבשביל לשיר את פשוט צריך רמה מסויימת של אלכוהול בדם ואז הכל מסתדר. אולי יש אנשים שזה זורם אצלם באופן טבעי.
לפני שהלכנו התלבטנו אם להעיר את מרטין או לתת לו לישון עד הבוקר. בסוף החלטנו שהוא ישן מספיק והערנו אותו, לא לפני שתיעדנו אותו בכמה תמונות...
המסיבה היתה כיף גדול. גם לפגוש חברים וגם עצם השירה בציבור. שחר ושני בהחלט יודעים לארח ויודעים להרים אירועים למופת. אנחנו יצאנו את בית משפחת קליין לראת 3 לפנות בוקר ובדרכנו לאוטו עוד שמענו את אחרוני האורחים שרים מלוא גרון.

שחר ושני - מזל טוב ותודה על ערב מענג!

7 תגובות:

אורן אבראשי אמר/ה...

מז"ט לחוגגים.
חבל שלא באתי... לא הבנתי על מה מדובר בהזמנה...

Dagan אמר/ה...

אורן - תרשום לך כבר ביומן לשנה הבאה. בעצם... יודע מה - אני אזכיר לך.

שחר קליין אמר/ה...

כמה שעות מרטין ישן?

מזכיר לך שאני מחכה לתמונות...

אדי אמר/ה...

נשמע נחמד ביותר (למרות שמאז שיאיר לפיד רוקד על השולחנות בגנקי בניצוחה על ענת שרוף, שירה בציבור נראית לי סוג של סטיה . אותי מעניין לשמוע את החוויות של השכנים.

שחר אמר/ה...

אדי השכנים שרו איתנו כמובן

מרטין אמר/ה...

שחר, אל תדאג הספקתי לשיר הרבה לפני שנרדמתי
אדי, הארוע אצל שחר זו תרבות בירה, ההופעות של ענת שרוף זה...

אבנר אמר/ה...

שחר, היה ממש כיף.
והבירה כמובן היתה טובה ומגוונת, נהנתי מכל הטעימות.