יום שבת, 25 בספטמבר 2010

כשביראי פוגש יינן

במסגרת העבודות להקמת המבשלה, אני נדרש לנושאים רבים שאין לי מושג בהם. אולי יותר נכון לומר נושאים שלא היה לי מושג בהם כי מיום ליום אני משכיל ולומד עוד ועוד נושאים חדשים. למזלי הרב - יש הרבה אנשים טובים שמוכנים לשתף ממה שלמדו על בשרם וממה שהתנסו כשהגשימו את החלום שלהם. מסתבר שיש לי גם הרבה חברים שתחומי ההתמחות שלהם מאוד רלוונטיים להקמת המבשלה והם עוזרים ומלווים אותי בשמחה.

שני נושאים שעמדו על הפרק הפעם (תעלות ניקוז ומערכת קירור) הביאו אותי לאדם אחד. למרות שלא הכרתי את דני קודם (הקשר איתו נוצר באדיבות ידידי הטוב ריפטין, חבר של דני משכבר הימים) כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלי אליו הוא ענה על כל השאלות שלי ונתן שמות ספקים, מחירים וטיפים בבחירת הפתרון. מאז דיברתי עם דני עוד כמה פעמים ולפני כמה ימים גם ביקרתי אותו ונפגשנו.

דני הוא בכלל לא ביראי, הוא יינן. למרות זאת - מסתבר שלנו הביראים ולהם הייננים יש הרבה משותף. חלק ניכר מהציוד דומה או זהה וכך גם חלק מהשלבים בתהליך. לביראי שמקים מבשלה יש בהחלט הרבה מה ללמוד מיינן שהקים יקב.
היקב של דני - יקב מאור, ממוקם בסמוך למסעדה/מעדניה/חנות "מרינדו" שבעין גב. כן כן, הצפנתי עד למרגלות הרמה בשביל ללמוד איך דני עשה את הדברים. דני מסתבר הוא איש שעושה הרבה מהדברים בשתי ידיו (והוא עושה זאת היטב)
תפסתי את דני בתקופה המטורפת של הבציר. הוא רץ בין הבציר לתירוש שמצוי בשלבים שונים של התסיסה, בדק גרביטי, וידא טמפרטורה וערבב מיכלים. למרות זאת ותוך כדי ריצה, הוא הקדיש לי זמן וסבלנות וענה על כל השאלות שלי לפרטי פרטים. הוא הסביר לי על תהליך הכנת היין (עד כמה שהזמן הרשה) וזיהיתי את המשותף והשונה בין היין לבירה. מעניין ומלמד מאוד!
התחלנו עם תעלות הניקוז - נושא שכבר תיחקרתי בטלפון. בעצתו של דני הלכתי על תעלות ניקוז צרפתיות, עשויות PVC - דגם דומה לזה שהוא משתמש בו. אבל עיקר הביקור שלי התרכז בנושא הקירור - גם חדר הקירור וגם קירור מיכלי התסיסה באמצעות מי קירור. את חדר הקירור בנה דני לבד. הוא יפה ומקצועי והעשיה העצמית הזאת בהחלט חוסכת הרבה כסף.
אם רוצים לבנות לבד ובמיוחד כשזו הפעם הראשונה, כדאי כמובן לדעת מה עושים וצריך לקחת בחשבון שיהיה "שכר לימוד" שיעלה זמן וכסף בטעויות של מתחילים. אני עדיין לא החלטתי אם את הקירור שלי אני בונה לבד אבל זה בהחלט משהו שעומד על הפרק.

מבחינת מערכת מי הקירור לקירור מיכלי התסיסה - המערכת של דני דומה מאוד בקונספט למה שאני מתכנן לעשות. מיכלי התסיסה הם בעלי דופן כפולה בה עוברים מי הקירור. המים מקוררים באמצעות מערכת קירור מרכזית ומסוחררים דרך הג'קטים של המיכלים.
במשך השעה וחצי שביליתי שם למדתי המון והגעתי להרבה תובנות לגבי הפתרונות הנכונים ואיך לעשות אותם. איזה כיף שיש כזה שיתוף ופרגון!
אחרי שרואים את האהבה והברק שיש לדני בעיניים כשהוא מדבר על היין שלו - אי אפשר שלא לצאת עם כמה בקבוקים. לצערי דני לא מחזיק בקבוקים מוכנים במקום - אני את השישיה שלי אקנה בהזדמנות אחרת. רגע לפני שיצאתי דני מצא במקרר בקבוק אחד - קלאסיק 2007. את הבקבוק פתחנו בשישי בערב והיה נהדר.

תודה דני על יום מרתק. למדתי המון. אולי אתה עוד לא יודע אבל לי כבר ברור שאני אתקשר אליך בעוד כל מיני שאלות ותהיות שיהיו לי בהמשך הדרך. הבירה הבאה - עלי.

אין תגובות: