יום שבת, 6 במרץ 2010

מבשלת שיבולת (של נועם שלו) בבירדי

המסורת המבורכת של בירדי ממשיכה ובכל יום שישי מבשלה אחרת מציעה את מרכולתה במקום. תענוג לראות כמה מבשלות וכמה בירות טובות כבר יש לנו כאן בציון. גם מבחינת החברה זה תמיד כיף.
היו הרבה חובבי ציון במקום (ועוד כאלה שהגיעו אחרי שהלכתי) וכרגיל - נחמד לדבר על הבישול האחרון שבושל או על הגאדג'ט האחרון שנבנה.
אז הפעם המבשלה האורחת היתה מבשלת שיבולת של נועם שלו. נועם הביא איתו 4 בירות למזיגה:
דקלה - בלגית בלונדינית עם 6.3% אלכוהול
אלונה - פורטר וויסקי-אלון עם 4.9% שלכוהול. בירה שקיבלה מנת וויסקי ושהתה במחיצת שבבי חבית עץ אלון
גיורא - בירת חיטה 5%
סטאוט - Oatmeal stout עם 6.6% אלכוהול.
אני החלטתי הפעם, למרות הפיתוי הגדול, לדלג על החיטה (-: והתחלתי באלונה. בירה נחמדה מאוד אבל אני הייתי בתחושה שחסרים בבירה טעמי לתת ייחוד (קרמל, קליה) והיא הרגישה "דלילה" מידי בפה. בשיחה עם נועם הוא העלה השערות לכך שקשורות בתהליך הבישול בבישול הספציפי הזה.

הבירה השניה שניסיתי היתה דקלה. בירה חזקה, בהירה ובעלת צלילות יפה. בירה עם גוף ומתקתקות מאלטית, נעימה לשתיה. אחלה בירה. (כרגיל, נועם - עוד חופן כשות לא היה מזיק לה... אבל זה לא הבירה, זה אני).

את הסטאוט אני אשתה ביום חמישי באשקלון.
את הצ'ולנט של גדי החליפו הפעם סנדביצ'ים על בסיס לחם ג'בטה עם בשר (קורנביף או רוסטביף) וירקות. בהחלט אחלה מנה שהולכת טוב עם בירה.
לקראת סיום הלכתי עם רועי (שעשה את כל הדרך מעין כרמל למטרופוליטן) לראות בישול ב-Real Time אצל השכנים - דימא וולדימיר ממבשלת הלאפינג בודהה. למי שלא יודע - מבשלת הלאפינג בודהה מבשלת בישולי 50 ליטר תוך שימוש במכונה המופלאה של Speidel הבנויה לפי העקרון של Brew in one vessel. הסיר בו מתבצע המאש משמש גם לבישול עצמו. המערכת כוללת מחשב/בקר שמנהל את הבישול - טמפרטורה וזמנים.
הלאפינג יכולים בהחלט להתגאות בהסטוריה עשירה של זכיות מרשימות בתחרויות בירה שונות במהלך השנים האחרונות. הנה "ארון הגביעים" שלהם:
תודה לולדימיר ולדימא שתמיד שמחים להראות ולשתף בנסיון ובידע שלהם. ותודה לנועם שנוכחותו הוציאה אותי מהבית והביאה אותי לתל אביב לצהרי שישי מענגים.

3 תגובות:

רועי אמר/ה...

גם אני ניסיתי את הבלגית, בהירה, ראש יפה, גוף טוב. ממש מצויינת...

אדי אמר/ה...

גם אני הייתי שם (עובדה - יש תמונה !) ושתיתי 2 בירות. הראשונה, אלונה הבלגית שמאד מצאה חן בעיני ובחיכי ומהווה אתגר רציני לפלמית השופעת שלי שגירסה 2 שלה תהיה מוכנה לשתייה עוד שבוע (יותר מתוקה ויותר אלכוהולית וזה עיקר ההבדל בינה ללאלונה של נועם). השניה גיורא החיטתית (אני שוב חוזר ובאומץ: אני אוהב חיטה !) אהבתי אבל היה חסר לה משהו אולי טוויסט כלשהו (איזה לתת נוסף? משהו סוכרי ?). נועם אישר שזו גם תחושתו. יחד עם זאת אחלה בירה. הייתי שותה יותר אבל היא נגמרה דבר שבפני עצמו מעיד על טיבה. אכלתי סנדויץ' קורנביף - מלווה נהדר לבירות (כל הכבוד גדי), ביליתי בשיחות מחכימות ונעימות. היה כיף. יש מקום להפוך את מפגשי שישי לאירוע של קבע.
יצאתי משם עם בקבוק של Floreffe (טריפל מנזרי בלגי) בירה נהדרת לטעמי מתוקה חזקה, סמיכה, מתובלת ובעלת טעם דבשי למרות שדבש לא נכלל בין מרכיביה. אחת הטובות ששתיתי.

Unknown אמר/ה...

הייתי,שתיתי, קניתי וביליתי. היה נחמד.