יום שבת, 13 במרץ 2010

רשמים מאתגר הסטאוט

אני יכול לחלק את חיי הבוגרים לשלוש תקופות משמעותיות שאם הייתי נדרש לכנות אותן בשמות הייתי מגדיר אותן כ... עידן הגולדסטאר, עידן הסטאוט והעידן החדש - עידן ה-IPA. עידן הגולדסטאר הוא תקופה ארוכה שנמשכה מאיפשהו לפני הצבא עם גילוי הבירה ועד אי שם בשנות ה-20 המאוחרות לחיי. בשלב מסויים גיליתי את הגיניס ומאותה נקודה היה ברור לי שגיניס היא הבירה הנכונה וגם אם יש בירות נחמדות אחרות - פייינט של גיניס הוא כמו לחזור הביתה. לאחרונה ממש - נגיד בשנה-שנתיים שנתיים האחרונות, התחלף עידן הסטאוט בעידן החדש - עידן הכשות וה-IPA. פתאום גיניס היא סתם עוד בירה (עדיין טובה, אבל כבר לא הבירה) ופתאום בירות שעד לא מזמן לא ידעתי על קיומן עברו למרכז הבמה.

אז ביום חמישי בערב חזרתי קצת בזמן, תליתי את ה-IPA שלי על קולב והסטאוט חזר לרגע להיות במרכז העניינים. אירוע "אתגר הסטאוט" שהתקיים במבשלות בירה ישראל (קרלסברג) שבאשקלון היה בעצם אירוע הסיכום וחלוקת הפרסים בתחרות אתגר הסטאוט ה-II - תחרות בה נטלו חלק כ-15 מבשלי בירה ביתיים. התחרות כללה שלוש קטגוריות - פורטר, סטאוט וסטאוט אתגרי. בנוסף נבחרה הבירה הטובה ביותר - "best in show". אני ויתרתי על השתתפות פעילה הפעם ובאתי בתור שותה בלבד.
האירוע כלל שלב של טעימות, במהלכו כל המשתתפים בתחרות מזגו מהבירה שלהם לכל דורש (היה יפה לראות שברזי הגיניס עמדו מיותמים ליד המבשלים הביתיים שהזיעו במזיגות), לצד ארוחת ערב שהוגשה במקביל ולאחריו שלב הנאומים והענקת הפרסים. בין לבין היה הרבה זמן למיגלינג ולשיחת בירה טובה.
בארגון האירוע נטלו חלק בירדי, אתר בקבוק ומבשלות בירה ישראל (המארחים). אורח הכבוד באירוע היה שגריר אירלנד בישראל שסיפר על התבגרותו על ברכי הנוזל השחור שחור הזה - גיניס, ועל הנסיון שצבר תוך שתיית הרבה הרבה פיינטים של גיניס שמאפשר לו להעריך (תוך התפעלות) את הבירות שהוצגו לתחרות.
בתחרות השתתפו כמאמור מבשלות רבות את חלקן (למרבה הבושה) אפילו לא הכרתי. מבלי להתחייב להכיל את כולן אני יכול לספר שהיו שם מבשלת שיבולת, פיסטה ביר, מבשלת בינימינה, נבו, Ka Beer, לאפינג בודהה, מבשלת אדרעי, בירה פלזנט, מבשלת עמק האלה, פעמונית, EZ Beer, ריפטינ'ס, King Salomon, שמאלץ, גויא'ס, Beerale ואולי עוד כמה שאני פשוט לא זוכר.

והזוכים...

הזוכים הגדולים של הערב היו ה-Laughing Buddha שלקחו את המקום הראשון בקטגורית הסטאוט וכן את התואר הנכסף "best in show".
גם עמנואל זיידמן (מבשלת EZ Beer) גרף שני פרסים - המקום השני בקטגורית הפורטר ואת המקום הראשון בקטגורית הסטאוט האתגרי
יואב (מבשלת פיסטה ביר) גרף את המקום השני בקטגורית הסטאוט
עמנואל ויואב הם גם חברים במועדון המבשלים "חובבי ציון", אז בשם שאר חובבי ציון, אני מרשה לעצמי לברך אתכם על הזכיה. הבאתם כבוד למועדון!!! נרים כוסים במפגש הקרוב.

את המקום הראשון בקטגורית הפורטר לקח גידי אמיר ממבשלת "פעמונית" (גיליתי לאכזבתי שאין לי תמונה של הזוכה הזה... אני מבטיח בפעם הבאה)

אוהד אילן (מבשלת עמק האלה) לקח את המקום השלישי בקטגורית הסטאוט
מבין דור המייסדים של חובבי ציון השתתפו גם שחר קליין (מבשלת בנימינה) ונועם שלו (מבשלת שיבולת) שאמנם לא יצאו עם זכיה אבל הביאו בירות טובות והנעימו מאוד (לפחות עבורי) את הערב הזה. הנה הם תחת מתקפה אינטנסיבית של עיתונות חוקרת...
זהו - היה כיף. זה שהצלחנו להגיע בשלום הביתה זה גם הישג לא מבוטל.

7 תגובות:

יואב אמר/ה...

למען הדיוק הזכייה היא בקטגוריית "סטאוט" ולא פורטר

Unknown אמר/ה...

כל הכבוד למשתתפים וברכות לזוכים.

עמנואל אמר/ה...

יואב, קח את זה בקלות, באתר בקבוק לקחו ממני את הזכיה במקום הראשון באתגרי ונתנו אותה לבודהה....

Dagan אמר/ה...

יואב - תיקנתי.
עמנואל - ראיתי את הטעות של שגיא קופר וראיתי גם שאיזה בלוגר אחר (דני בר) ציטט כנראה מבקבוק והעביר גם הוא את הפרס שלך לבודהה...

Dagan אמר/ה...

עמנואל - השארתי קודם תגובה אצל שגיא קופר בבקבוק על הטעות בהכרזת הזוכים. את התגובה שלי לא פרסמו אבל הטעות תוקנה. דיינו.

אדי אמר/ה...

הפעם (מסיבות שהזמן גרמן) לא הייתי באתגר הסטאוט אבל הפוסט כרגיל מעביר את רוח הדברים. תודה דגן. אני עצמי לא מחסידי הסטאוט, אבל מחסידי האירוע לכן בשנה הבאה - אני שוב שם (עם תיקונים לבריון שחור ומתוק) ובינתיים הרבה כבוד לזוכים.

שחר קליין אמר/ה...

ברכות ליואב ועימנואל
וגם לזוכים האחרים

היה כיף