יום שישי, 5 במרץ 2010

בירה מלכה - טעימה ראשונה

לפני כמה זמן יצרתי קשר עם אסף לביא מבירה מלכה במטרה לתאם ביקור במבשלה. אחרי שהחלפתי מיילים עם אסף ורגע לפני שהתקשרתי לתאם מועד לביקור פתאום הרגשתי לא נוח. למרות ששמעתי רבות על מלכה ולמרות שזו אולי בירת הבוטיק שרואים אותה בהכי הרבה חנויות, טרם טעמתי מהבירות של המבשלה. החלטתי שלפני שאני מתקשר ובא לביקור - מן הראוי שאטעם במה מדובר.
אז לפני כמה ימים עברתי בחנות האלכוהול הקרובה למקום מגורי ורכשתי לי שני בקבוקים של מלכה - בהירה ואדמונית. על השלישית - "כהה" (סטאוט) ויתרתי בינתיים. הערב, תוך כדי העבודה במטבח לקראת ארוחת ערב משפחתית של יום שישי, החלטתי לפתוח ולבדוק מה יש בתוך הבקבוק.

אז הראשונה שעלתה בגורל היא הבהירה. מדובר בבירה בסגנון Sasion.
ה"בהירה" של מלכה היא אכן בהירה וצלולה (בצבע צהוב-זהוב-בהיר) ועם ראש קצף לבן ויפה. לבירה מרירות כשותית ניכרת (אך לא קיצונית) והיא נעימה וקלה לשתיה. יש בה מורכבות וטעמים ציטריים (קסקייד?) והיא פשוט אחלה בירה.

השניה היתה ה"אדמונית". זו בירה בסגנון English Pale Ale. הבירה כהה יותר מה"בהירה" ומעט אדמדמה אבל עדיין מדובר בבירה חיוורת. גם כאן - הקצף יפה ויציב. לבירה טעם וארומה מאלטיים קלים ומרירות כשותית בינונית. הבירה מאוזנת ונכונה.
אם לסכם את הטעימה הזאת נראה שאסף ובירה מלכה שלו משכילים לעשות בירות טובות, מאוזנות וכיפיות לשתיה. הבירות של מלכה אינן "מתחכמות" אבל זה מה שצריך בבירה וזה ממש לא פוגע במורכבות וברמה שלהן. אולי אפילו להפך - זו ההוכחה שבשביל שבירה תהיה טובה, מורכבת וטעימה לא צריך ללכת לקצה. הסגנונות הקלאסיים בהחלט מספקים את הסחורה. אם בא לכם לגוון את הבירות שבמקרר - לכו על זה. אני ממליץ בחום!!
שבת שלום

6 תגובות:

נועם אמר/ה...

אהבתי במיוחד התמונה האחרונה. זה נראה כמו מודעה בעיתון חרדי.
רק חסר סלוגן: בירה מלכע, אגעזונטע שאבס!

Dagan אמר/ה...

חחח... הרגת אותי. אני מתנצל מראש שלאחרונה אני לא מקפיד לקרוא עיתונים חרדיים אז אני לא מכיר את הטרנד שם. שים לב שהטלויזיה פועלת ברקע, רחמנא לצלן.

אנונימי אמר/ה...

אכן אחלה של בירה.
ה PA היא אחת הישראליות החביבות עלי.

עמנואל אמר/ה...

אני לא אוהב בירות שהתויות שלהן לא יורדות במים חמים. מזמן הגעתי למסקנה שאיכות בבירה מסחרית הינה פונקציה ישרה של האפשרות למלא את בקבוקה בבירה שלי. it's only my privet opinion

Dagan אמר/ה...

עמנואל, למעשה התוית של מלכה יורדת אפילו בלי מים. מכיוון שהיא עשויה חומר פלסטי שקוף, מתחילים לקלף מהפינה עם הציפורן וזה יורד בצ'יק.

נועם אמר/ה...

עמנואל, אני איתך בנושא הזה ב100%

קח לדוגמא את הגמל המרקד, יופי של בירות אבל התוית או שאריות התוית נשארות על הבקבוק לעולם ועד. פיחס!