יום ראשון, 19 ביולי 2009

תם החופש הגדול. ובישול הבירה מה?

אז זהו, עכשיו זה רשמי - תם החופש הגדול!

לא, אני לא מתכוון לחופש הגדול של הילדים (זה בכלל לא חופש, הרי החופש שלהם הוא העבודה שלנו), אני מתכוון לחופש הגדול שלי. אז אחרי 5 שנים בברזיל (שלא היו ממש חופש מעבודה אבל היו חופש מכל בחינה אחרת) ואחרי 8 חודשים של הטיול המשפחתי הגדול בארה"ב וקנדה (שהיו ללא ספק החופש האולטימטיבי מכל בחינה שהיא) ואחרי עוד 4 חודשים של חבלי קליטה ואבטלה בארץ הקודש (גם כן סוג של חופש) בהן הוקדשו שעות רבות מספור לבישול (ושתיה) של בירה, כמו גם לכתיבה בבלוג הזה... אז בעוד שבוע כל זה הולך להיגמר ואני הולך להתחיל לעבוד. כן, כן - לעבוד. אני.

מכרי הקרובים יותר יודעים שמידי פעם, באופן יותר תדיר או פחות תדיר, אני נוהג ללבוש את מיטב מחלצותי, להתגנב החוצה מהבית, לטייל בארץ ולבלות בראיונות עבודה. אז זהו, שבסוף למרבה ההפתעה זה גם מצליח והנה - זה כאן. כמובן שיש שמחה גדולה ואפילו התרגשות (כן כן), אבל יש גם פרידה מהחיים שחייתי עד עכשיו ושהולכים להשתנות ללא הכר. נגמר לו פרק ומתחיל פרק חדש. החשש שלי הוא שאחד הדברים הראשונים שהולכים להפגע זה בישול הבירה. עדיין - לכל יום יש לילה ולכל שבוע יש סוף שבוע, כך שאפשר למצוא זמן לבישול פה וביקבוק שם, אבל זה בהחלט יותר מסובך.

אופטימיות
אני מקווה שאני כבר מספיק עמוק בפנים כך שהגמילה תהיה קשה כל כך שלא תהיה ברירה אלא להמשיך. זה מרגיש טוב - נראה שאני כבר נידונתי לבישול בירה לכל החיים - אני לא מוותר. שמעתי (וראיתי בעיניים) שיש אנשים שגם עובדים וגם מבשלים בירה ואם הם יכולים אז גם אני יכול. יש גם אנשים שגם עובדים וגם כותבים בלוגים. אז אם הם יכולים, גם אני יכול. אתם עוד תראו - אני לא מרים ידיים. אני כאן להישאר (תעזרו לי, הא?)

תוכנית עבודה
אז קודם כל - מהר מהר, לפני הסערה, צריך להספיק עוד כמה בישולים: מחר (שני) ניתן בישול של יונק הדבש. בהמשך השבוע מתוכנן יום ביקבוק של המכה הראשונה (יום שלישי או רביעי). לקראת סוף השבוע, ממש לפני שאני נחטף, ניתן עוד איזה בישול (הדוב השביעי?) כדי לחדש מלאים... צריך לעבוד מהר - אין זמן. הולך להיות שבוע עמוס. שחר ונועם - הנה ההזדמנות שלכם.

עצה למפוטרים
הלקח שלי מהתקופה האחרונה הוא כזה - אם במקרה מצאתם את עצמכם מפוטרים (אני יודע שזה היפותטי, הרי כבר הוכרז בראש חוצות שהמשבר כבר מאחורינו) ואם אתם אוהבים, מכירים ומוקירים בירה, אז דעו - אתם ברי מזל ונפלה בידיכם הזדמנות פז, כזו שלא כל אחד זוכה בה. נצלו את הזמן הפנוי ובין ראיון לראיון תתענגו על יצירה צרופה של הנוזל המופלא הזה, יצירה ששכר בצידה. תתענגו על עשיה שהיא חוויה. אולי אפילו תראו את האור ותהפכו את זה לדרך חיים. מה שבטוח - תגלו שאפשר באמצעות בישול בירה להפוך תקופה קשה ועם פוטנציאל טוב להיות מדכאת למשהו אחר לגמרי.

אז אני מתחיל לעבוד אבל אני לא נפרד. אני כאן ואני ממשיך לבשל ואני ממשיך לכתוב וממשיך לבוא למפגשים ואני רק מקווה שזה ימשיך להיות בקצב שאני רוצה. תישארו איתי, הא?

7 תגובות:

רותם אמר/ה...

הו הו הו, אחויה,
כולה עבודה.
הפוסט המרגש הזה מריח מסוג של הספד.
אז תרגיע.
זה נראה קצת מוזר מהמקום שלך, אבל כדאי שתדע -
אנשים עובדים וממשיכים לחיות.
כמובן שהחשש הגדול הוא פגיעה בבירה בכלל וב'דובים' בפרט, אבל בשביל זה עשינו כל כך הרבה רעש, בזמן קצר כל כך - כדי שיהיו מספיק אנשים שלא יתנו לך להעלם.
האין זאת?
שיהיה שם בהצלחה ובעוד שנה וחצי - יש פאב-מבשלה.

Uri Nizan Photographer אמר/ה...

בהצלחה.

אדי סער אמר/ה...

מסכן שלי. ממש נורא. בלי צחוק. לעזוב משהו שאוהבים בשביל משהו שצריכים. אבל אלה הם חיינו ולכן מזל טוב ובהצלחה. אני מקווה שתמצא זמן לכתוב את הבלוג (בשבינו קוראיך הנאמנים) ולבשל בירה (בשבילך וגם קצת בשבילנו). ואם העתיד הוא פאב-מבשלה (כמו שכותב רותם) אז יש משהו מזהיר באופק. מקבלים שותפים?
נ.ב. תוסיף אותי למבשלות הבוטיק בציון (בחולון!) ברשימה מצד ימין, מה אכפת לך?

Dagan אמר/ה...

אדי יקירי,

אני סתם מתבכיין - אני יודע. יעבור לי.

ולגבי הנ.ב. שלך - בכיף היית מוסיף את מבשלת ברו-טלי, אבל... רגע, חולון זה בציון?
אבל ברצינות - בשביל להתקבל לרשימה בצד ימין צריך אתר באינטרנט!!! הנה, עכשיו איתגרתי אותך. נראה אותך.

דגן

חני אמר/ה...

איזה פוסט מרגש. אני ממש מבינה ללבך, למה לא להמשיך את מה שהיה בשנה האחרונה?
מאחר וכנראה בחרת במה שנכון (סומכת עליך מאד), אין לי ספק שתשלב בין הדברים ותצליח להינות.

וכן! הדוב השביעי יעשה לנו את זה (לי ולאח שלך)

אדי סער אמר/ה...

אני במהלכים ראשונים לאתר אינטרנט (בונה לבד אז לוקח זמן).

Dagan אמר/ה...

אדי, זה לא שאני לא רוצה, פשוט לא יכול (-:
הרשימה היא רשימת לינקים ולכן שמתי רק את אלה שיש להם אתר. אבל תראה את הצד החיובי - עכשיו יש לך תמריץ להרים אתר במהירות, הלינק כבר מובטח!!