יום שני, 2 במאי 2011

Brew Party 2011 - הנה זה בא

בדיוק לפני שנה, כשחובבי ציון עוד היה מועדון בחיתוליו עם חודשים ספורים של פז"מ ועם עשרות בודדות של חברים, התארגן לו אירוע מרגש עם תקווה שיהפוך למסורת. ה-Brew Party הקטן והחמוד ההוא היווה למעשה ייצוג מקומי לאירוע גדול וותיק הרבה יותר (זו השנה ה-24) שמתחולל ממש באותו זמן ברחבי העולם כולו.
בארה"ב נחגג מידי שנה אירוע העונה לשם Big Brew. התאריך הקבוע לאירוע הוא יום שבת הראשון של חודש מאי (אנחנו הקדמנו ליום שישי, שכולם יוכלו להנות) ומהותו "יום הבישול הביתי הלאומי" (או משהו כזה). ה-Big Brew כבר מזמן אינו נחלת האמריקאים בלבד והוא נחגג במדינות רבות בעולם וזו השנה השניה גם בישראל.
העיקרון של ה-Big Brew הוא לפתוח את הדלת (או את סיר הבישול) למשפחה, לחברים ולציבור בכלל ולחשוף את הבישול הביתי לעולם. לקחת את השריטה הקטנה שלנו, את הגיקיות האובססיבית שאנחנו לא יכולים בלעדיה ולצאת איתן מהארון.

בכל מקום ובכל מועדון מבשלים בעולם נחגג האירוע בצורה קצת שונה. אם זה בבישול קבוצתי או באירוח הקהילה בבתי המבשלים, אם זה בבישול לפי מתכון אחיד או בישול בירות חריגות ומשוגעות. העיקר החגיגה והעיקר לשתף בתחביב אנשים נוספים.
הדרך בה אנחנו בחרנו היא Brew Party - דרך שהוכיחה את עצמה כמהנה מאוד פעם אחת והשנה מוכיחה שגם יש בה המשכיות. שיש בה מסורת (טוב, נו, לא ממש מסורת. רק פעמיים...). למי שלא בילה איתנו לפני שנה אני אסביר בקצרה: מבשלי בירה ביתית אורזים את סירי הבישול, את הצינורות, את מטחנות הלתת, את הגרעינים, את הכשות ואת ציידניות המאש ומגיעים למקום אחד שם כל אחד מבשל בירה. כל אחד את הבירה שלו, עם הציוד שלו ובשיטות שלו. כל בירה אחרת, כל ציוד שונה וכל שיטה אישית ומיוחדת. יצירה במלוא מובן המילה.
טוב - הרבה הקדמות, ומה תכל'ס? ביום שישי הקרוב - 6/5/2011 החל משעות הבוקר (נגיד עשר), יוקמו על הדשא ליד בית אורי בקיבוץ גן שמואל 11 עמדות בישול בהן יבושלו 11 בישולים שונים של בירה (פרטים בחובבי ציון). כידוע - אי אפשר לבשל בירה בלי לשתות בירה ולכן אני יכול רק לנחש שהבירה תזרום כמים. שמש, דשא, בירה, חברים טובים והרבה Beer Talk. מה אפשר לבקש יותר.

יום שישי כבר ממש מעבר לפינה ואני... אני כבר ממש מתחיל להתרגש!!!

4 תגובות:

נועם אמר/ה...

חברים, היה כיף גדול.
כל הכבוד למארגנים.

Dagan אמר/ה...

היה בהחלט כיף. אפילו מזג האויר היה יותר רחמן מאשר בשנה שעברה.
אני שמח לבשל שקבוצת הדיקוקציה הכפולה הצליחה לסיים את הבישול בסופו של דבר ולהגיע הביתה לפני כניסת שבת. יצא מר מר מר מר מר (מעל ומעבר לציפיות). נראה איך זה יהיה אחרי חודש תסיסה, דריי הופינג ולאגרינג

ריפטין אמר/ה...

המיכל הוכנס למקרר של 12 מעלות.
מחר בבוקר הוא יקבל את מנת שמרי הלגר שלו.

יאללה מכבי.

Unknown אמר/ה...

היה מעולה, כל הכבוד למארגנים שסידרו מזג אויר מדהים.