יום שלישי, 1 בפברואר 2011

West Coast Beer Tour

למעשה העילה לנסיעה הזאת (שבוע וחצי בקליפורניה) היא "מסטיקים" - חנות ה-scrapbook supplies (אני מתקשה למצוא תרגום קצר בעברית) של דפי, ואם להיות יותר ספציפי - השתתפות בתערוכת ה-CHA winter 2011 שהתקיימה ב-LA. לאחר הפצרות רבות מצד דפי "הסכמתי" להצטרף ולתרום את חלקי למאמץ. מה לא עושים בשביל שלום בית, הא?

וככה - בהתראה קצרה, התוכנית התחילה להתגבש - סבא לוקח אחריות על הילדים, טיסה מתל אביב ללוס אנג'לס, 4 ימי תערוכה בעיר ואח"כ מתגלגלים לאורך כביש 1 צפונה לשבוע של ביקור חברים ומשפחה ו... לא פחות חשוב - סיור מבשלות, טעימת בירות בשטח והצטיידות בבירות מעניינות שאפשר יהיה לקחת הביתה ולטעום במסגרת מסודרת בארץ. את עיקר הימים נבלה באיזור סן פרנסיסקו שם יש לנו משפחה וחברים (וגם יש שם לא מעט לטעום ברדיוס של שעתיים נסיעה) ומשם גם נטוס חזרה לארץ. זאת התוכנית.

אז למרות שאנחנו עדיין בעיצומו של השלב הראשון במבצע, שקשור בכלל למטרת הנסיעה המקורית - הצלחתי כבר להכניס ביקור בפאב בירה שמציע אוסף מפואר של בירות משובחות. חיפשתי מקומות מומלצים באתרי אינטרנט וניסיתי לדלות מחברים ללא הצלחה ממשית ובסופו של דבר מי שסיפק את הסחורה הוא הספר הנהדר Good Beer Guide West Coast USA שקיבלתי בהשאלה מיפית (Beer Master). אני מניח שהספר הזה עוד ימשיך לעזור לי בהמשך הטיול הזה. תודה יפית!!

הפאב הנבחר - Library Alehouse נמצא ברחוב Main שבסנטה מוניקה המקסימה. המטרה הרשמית של היציאה היתה ארוחת ערב. לא ניתן היה להזמין מקום בטלפון וכשהגענו נדרשנו לחכות חצי שעה בתור (מסתבר שהמקום פופולרי) - זמן שנוצל לטיול רגלי בשכונה ולאורך החוף ולבניית התיאבון.
המקום קטן ואינטימי, עם חצר מקורה מאחור. מגוון המנות בתפריט מצומצם אבל מכסה היטב חלופות שונות ומגוונות וכל אחד מצא את עצמו בקלות. גם האוכל עצמו היה אחלה (אני לקחתי המבורגר שהיה עסיסי וטעים), אבל העיקר הן כמובן הבירות.
הבאסה היא שכבר כמה ימים אני חולה - שיעול, נזלת וחולשה כללית. דבר שמפריע לשתות בירה. ניסיתי להתגבר על המגבלות ולהשיג מה שאפשר במצב הנתון ונדמה לי שעמדתי במשימה. המקום מציע מגוון אדיר של בירות ורובן הגדול בירות בוטיק מהחוף המערבי. באופן טבעי יש בפורטפוליו כמות מכובדת של IPA וריח הכשות נישא באויר.
חלק גדול מהברזים מחזיקים בירות עונתיות של המבשלות הקטנות והבירה בהם מתחלפת תדיר, ככה שגם אם אתה מבקר קבוע אתה תמיד יכול למצוא חידושים. מגניב בהחלט.
אני הלכתי על סוללת טעימות שכללה 5 כוסות - 125 מ"ל כל אחת (המחיר לכל הסוללה: 10 דולר). ניתן להשאיר את בחירת הבירות למלצר וניתן לבחור 5 מתוך כלל הברזים המוצעים. אני החלטתי לבחור לבד אבל בהחלט נעזרתי במלצר שהפגין בקיאות מרשימה (למעט טעות אחת).
הראשונה היתה AV Poleeko של מבשלת Anderson Valley מהעיירה Boonville. הבירה, שהוגדרה בטעות על ידי המלצר כ-IPA היתה יותר לכיוון ה-American Pale Ale. בירה קלה ועדינה, נעימה לשתיה ומתאימה גם למי שפצצת הכשות ב-IPA גדולה עליו. אחלה בירה.

השניה היתה Green Flash West Coast IPA של Green Flash Brewing Co. ארומה נהדרת של כשות טרי (ממש כמו ריח פרחי הכשות לפני שהם קופצים לבירה), טעמים מורכבים ומעניינים, מרירות יפה. אחלה בירה.
הבירה השלישית היתה 1500 Pale Ale של Drake's. ארומה כשותית קלה, מרירות עדינה יחסית לסגנון - בירה מאוזנת קלה ורגועה.

הרביעית הית ה-Racer 5 של המבשלה Bear Republic (לא, אין קשר משפחתי). בירה משובחת - ארומה כשותית עשירה ומורכבת, מרירות לא חזקה יחסית (יחסית ל-IPA של החוף המערבי, כן?) ובירה עשירה, מאוזנת ומלאת טעמים. מבחינתי היא מוכרזת כמנצחת של התחרות הבלתי אפשרית הזאת.

החמישית והאחרונה בחבורה היתה Blind Pig של מבשלת Russian River. צבע זהוב צלול, ארומה קסקיידית פרחונית, מרירות נהדרת שנשארת גם במעמקי הלשון וגם הלאה בגרון. היא לוקחת אצלי מקום שני אחרי רפובליקת הדובים.
המדהים הוא שכל אחת מהחמש - אם רק אפשר היה להשיג אותה בארץ, היתה כנראה הבירה הטובה ביותר והיתה מבחינתי הבחירה הטבעית בפאב. כאן הן מתחרות ראש בראש ואף אחת לא יוצאת רע.

ועוד דבר קטן... במסגרת התערוכה ההיא שהזכרתי בהתחלה נתקלנו בביתן שבכל זאת קשור איכשהו לבירה. מדובר בשימוש בפקקים של בירה ליצירה. הנה כמה תמונות לקבל את התחושה...
אז זהו להיום - אלה הרשמים עוד לפני שהתחלנו. מחר מתחיל המסע צפונה לאורך כביש 1. יש כמה הפתעות על הדרך עוד לפני שנגיע לסן פרנסיסקו. מבטיח לעדכן.

3 תגובות:

האח אמר/ה...

הקינאה, הקינאה.
כדי להקל עליה, אנחנו מסניפים כאן קסקייד, במסגרת הסרט החדש: בישול ראשון בלי אבא.
תמשיכו לבלות. מחכים להפתעות.

אנונימי אמר/ה...

מרגישים את ההנאה שלכם עד כאן. מאחל כל טוב והעיקר הבריאות, דגן. שמור על הכוחות לביקבוק הבא כאן בבית.
חיבוק ונשיקות למשפחתנו האהובה בסן פרנציסקו.
תעשו חיים.
אבא מישה

Unknown אמר/ה...

איזה כיף, , עסקים והנאה, גם של האדון גם של הגברת.
תעשו חיים!!