יום שבת, 24 באפריל 2010

מרתון של יום שישי לקראת בישול בירה בשבת

היום יום שישי ומחר יום בישול. לא סתם יום בישול - בישול משולש! מכיוון שיש כמה אירועים בחודש-חודשיים הקרובים שמחייבים בניית מלאים נאותים (האח לוחץ) ומכיוון שכרגע המרתפים ריקים - החלטנו לבשל שלושה בישולים ברצף ביום שבת. ההחלטה הראשונה המתבקשת היא האם לשמור אמונים לבישול אול גריין או שמא לבשל הפעם רכז+גרעינים כמו בימים הטובים. בשם היעילות ולזכר ימים עברו בחרנו בשימוש ברכז הפעם. מבחינת התוצאה - היא לא תהיה פחות טובה ובמידה מסויימת אפילו החזרה על מתכון ושחזור התוצאה יהיו קלים יותר. בכל מקרה - ככה אפשר (אני מקווה) לדחוס 3 בישולים בשבת אחת.

אז אתמול (חמישי) בערב החלטתי מה נבשל (עם קצת חופש יצירתי לרגע האחרון), ערכתי רשימות, בדקתי מה יש במלאי ומה חסר וגיבשתי רשימת מכולת. אחרי טלפון לגדי הסתבר שכמה מהפריטים (שלושה סוגי כשות - Kent Goldings, Northern Brewer, Willamette) חסרים במלאי. גם טלפונים לספקים אחרים לא הניבו תוצאות והמהלך המתבקש הבא היה לפנות לחובבי ציון.
פרסמתי הודעה בפורום של מועדון המבשלים שלנו - "חובבי ציון" ותוך פחות מחצי שעה כבר קיבלתי שלל תגובות והצעות עזרה מהמלאי הפרטי של חברי המועדון. אלה הרגעים שאני מבין את משמעותו האמיתית של המועדון. זה לא עוד גוף שמארגן אירועים או ארגון שמפיק תחריות בירה. זה פשוט קבוצה של חברים שנהנים להיות יחד, לשתות בירה, לדבר על בירה ולעזור אחד לשני כשחבר צריך עזרה. זה מועדון חברים.

בסופו של דבר יצא שכדי להשלים את רשימת המכולת שלי אני צריך לדלג מבירדי שבדרום תל אביב, דרך דרור ספיר שבמושב נחלים ועד רועי בקיבוץ עין כרמל. תכנון מדוקדק ואפשר להתחיל את היום.

בבוקר, אחרי שפיזרתי את הילדים לבי"ס, עשיתי קניות בסופר, פרקתי את השקיות בבית והכנתי לי קפוצ'ינו לדרך - יצאתי לכיוון דרום תל אביב לאסוף את ההזמנה שלי מבירדי. ניר דגן התארח הפעם בבירדי וזאת היתה הזדמנות להפגש, לקשקש, לאכול סנדביץ' עם בשר כבש מעושן מהמעשנת של ניר ולשתות IPA גולדה. בונוס - קיבלתי הביתה בקבוק השמור למקורבים בלבד - 750 מ"ל של double IPA שיילגם מחר בזמן הבישול. לקחתי את הסחורה שלי ועוד שק Pale Ale לרועי ושני מיכלי רכז ריקים לריפטין ולנועם, לטובת No-Chill process אוסטרלי שהם משחקים בו.

התחנה הבאה - מבשלת Sparrow של דרור ספיר, שם גם פגשתי את נועם. אצל דרור היו לי שלוש משימות - אחת: לקחת 60 גרם Northern Brewer, השניה: להעביר לנועם חלק מ-LME שקניתי, השלישית: לקחת בקבוקים מהמשטח שקנינו במרוכז לפני שבועיים ושדרור התנדב לאחסן עד שכל החבר'ה יבואו לאסוף את חלקם. זה מחייב כמה מילים נוספות:

בעקבות מצוקת בקבוקים שנקלעתי אליה וקשי למצוא בקבוקים לקניה במחיר ובעקבות שיחות עם כמה חברי חובבי ציון, התגבשה החלטה על קניה מרוכזת של בקבוקים. קנינו משטח שלם של בקבוקים חומים ויפים (18,800 בקבוק ובקבוקה), דרור התנדב לבצע ארת השינוע ואת האחסון ואני פרסמתי ב"חובבי ציון". תוך שעות בודדות כל המלאי הזה נחטף וכבר מסתמן ביקוש ער לכמויות נוספות.
המשימות הושלמו והמשכתי הלאה.

אחרי חובה משפחתית של אחר הצהריים כבר הייתי בדרכי צפונה לרועי בקיבוץ עין כרמל. אצל רועי הורדתי שק Pale Ale מבירדי ו-60 בקבוקים מהמשטח המפורסם ולקחתי בתמורה 100 גרם של Willamette יקר המציאות (היכונו - בקרוב אצל גדי!). לא יצאתי לפני שעברתי סיור במבשלה של רועי ולפני שעברנו ביסודיות על כל הציוד המופלא שרועי בנה (אבל זה לפוסט נפרד). שתינו מהחבית (דובל נדמה לי, נכון רועי?) והתחלנו להתגלגל חזרה הביתה.

יאללה - מחר עובדים. זמן לישון.

4 תגובות:

רועי אמר/ה...

אכן דובל
בהשראת דקלה של נועם.

נועם אמר/ה...

רועי,
"דקלה" שלי (הבירה, לא האישה) היא בלגית בהירה (או אולי טריפל) בסגנון המותג DUVEL.
הבירה שלך היא בלגית כהה בסגנון DUBEL?

רועי אמר/ה...

דגן טעם את ה duvel , באטצ' יחסית חדש.

הבלגית הכהה היא באמת בסגנון dubbel או אולי quad.

אדי אמר/ה...

ואני ממשיך להתפעל מהאובססיה (החיובית ! יש, אגב, שם לתופעה הזאת , אובססיה חיובית?) אני מקבל סחרחורת רק מלקרוא על הכל פעילות הזאת.