יום שבת, 1 במאי 2010

ה-Brew Party של חובבי ציון

בזמן האחרון אני שקט. לא בחיים - רק בבלוג. וזה לא שאני שקט מחוסר פעילות, להפך - אני שקט מרוב פעילות וחשבתי שיכול להיות מעניין לספר עליה לקוראי הנאמנים (-:

אני מניח שרוב הקוראים כבר מכירים את המועדון החברתי שלנו שלאט לאט הולך וצובר חברים ותאוצה - "חובבי ציון". לאלה שלא מכירים - חובבי ציון הוא למעשה קבוצת חברים שחולקים אהבה גדולה - אהבה לבישול בירה, לדיבור על בירה ולא פחות חשוב - אהבה לשתיה של בירה. מקבוצה קטנה של 7 מבשלות שהשתתפו בפגישה הראשונה לפני קצת יותר משנה, מונה היום המועדון למעלה מ-40 מבשלות ביתיות ואוסף של חברים פעילים שנפגשים, טועמים ומחליפים דעות גם באופן וירטואלי וגם פנים אל פנים.

בכל אופן, הפרוייקט שאני עומל עליו בימים אלה ושתובע לא מעט מזמני הוא ה-Brew Party הראשון בציון. Brew Party הוא אירוע בו נפגשים מבשלי בירה לחגיגה של בישול משותף. כל אחד מביא איתו את הכירה, הסיר, את מיכלי התסיסה, את החומרים, הכלים, המכשירים שהוא קנה ואלה שבנה לבד, את הידע שצבר מקריאה ומשמיעת pod-casting ואת הרעיונות שהגה ממוחו שלו - הכל הכל שמים על האוטו ומגיעים לבשל יחד.
הרעיון הוא לשתף בידע ובנסיון וללמוד האחד מהשני. מכיוון שכל מבשל בוחר ומעצב לו את השיטות והכלים שלו לבישול, המפגש הזה הוא במהותו החלפה אינטנסיבית של רעינות ופלטפורמה ללימוד אינסופי. וביום שישי זה קורה, וזה קורה כאן:
11 מבשלות יבשלו בירה ב-Brew Party שלנו - כולן מבשלות ביתיות. יהיו לנו מבשלים שיבשלו בישול All Grain מסורתי עם Mush Tun והכל, יהיו שיבשלו עם רכז - מי בישול בנפח מלא ומי בישול בנפח חלקי, יהיו לנו מבשלי BIAB אוסטרלי ומבשלי Brew In One Vessel במערכות שנבנו בבית. את התירוש שיצא יהיו שיצננו בסליל טבול ואחרים שיעבירו את התירוש דרך מחליף חום זרימה נגדית, יהיו שידללו במי קרח ויהיו גם שלא יקררו - No Chill אוסטרלי עד הסוף. ומה יתבשל אתם שואלים - בירות קלות ובירות כבדות, בירות קלאסיות ובירות מיוחדות ומתובלות, בירות לגברים מסוקסים ובירות לעלמות חן שבריריות... מכל הבא ליד.
בנוסף למבשלות שיבואו לבשל - חובבי ציון האחרים, משפחותיהם וחברים יצטרפו לחגיגה ויבואו לשתות ולבלות יום שישי אביבי על הדשא (אין שחרורים!). מכיוון שכל מבשל (וגם כל חובב ציון שמגיע להתארח ולא מבשל) מביא בירות לטעימה, הולך להיות שמח מאוד. אני הולך להביא טעימה של הניסוי שלי - בישול עתיר כשות שחולק והותסס עם שני סוגי השמרים (100/33 ו-100/04 קוראים להן אצלנו). את הניסוי נטעם בטעימה משווה וננסה להבחין בהבדלים...
אני מבטיח לפרסם סיכום מקיף אחרי האירוע (למרות שאני מתכוון לבשל ולשתות ומנסיון העבר מתקשה לזכור פרטים בתנאים כאלה). את המצלמה אני אתן הפעם למישהו אחר.

4 תגובות:

נועם אמר/ה...

הידד הידד!
מחכים בקוצר רוח!

Unknown אמר/ה...

חבל שאני לא יכול להצטרף :(

נמרוד.

אדי אמר/ה...

ערב קודם אהיה בפסטיבל מעברות. אשתדל לא להגיע שיכור. מחכה בקוצר רוח.

Dagan אמר/ה...

אדי - באיזה שעה בחמישי אתה מתכנן להיות במעברות?
אם אני אסיים להכין בגן שמואל הכל בשעה סבירה בחמישי בערב - בדרך הביתה אני מתכנן עצירה במעברות.